طلا رکورد زد

قیمت طلا امروز و در آخرین روز معاملات سال ۲۰۱۷ با افزایش همراه بود و به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و خریدهای امن ناشی از وضعیت های آشفته سیاسی در نقاط مختلف جهان فلز زرد را در مسیر ثبت بهترین عملکرد سالانه از سال 2010 تاکنون قرار داده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد افزایش به 1296 دلار و 7 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.07 درصد رشد داشت و به 1298 دلار و 10 سنت رسید.

طلا که در مسیر بهترین عملکرد ماهانه از ماه اوت تاکنون نیز قرار دارد، از روند حرکت رو به رشد ناشی از عوامل فنی و همچنین کاهش ارزش دلار منتفع شده است.

قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از 1.5 درصد رشد داشته و در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی و رشد بیش از 12 درصدی سالانه قرار دارد.

شاخص ارزش دلار از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 9 درصد کاهش داشته و در مسیر ثبت بیشترین افت سالانه از سال 2003 تاکنون قرار دارد. این افت قابل توجه ارزش دلار به طلا کمک کرده تا نسبت به پایین ترین رقم حدود 5 ماه اخیر (1235 دلار و 92 سنت) که در اواسط ماه دسامبر به ثبت رسانده بود، تقریبا 5 درصد رشد کند.

بسیاری از سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند که تصویب طرح کاهش مالیات ها در آمریکا، انقباضی شدن سیاست بانک مرکزی این کشور و رشد قوی اقتصادی در سال 2017 موجب تقویت ارزش دلار خواهد شد.

دلار در ابتدای سال 2017 و به دلیل خوش بینی های اقتصادی ایجاد شده در سایه انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا قوی ترین رشد 14 سال گذشته را شاهد بود. اما با افزایش تردیدها در مورد موفقیت برنامه های ترامپ، ارزش دلار در ماه های بعدی سال سقوط کرد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 890631

وب گردی

وب گردی