خطرات استفاده از لنزهای غیراستاندارد

یک چشم پزشک در خصوص خطرات استفاده از لنزهای غیراستانداردی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شوند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سید حسن شهیدی متخصص چشم در خصوص استفاده از لنزهای تماسی عنوان داشت: به تازگی در فضای مجازی کانال‌ها و صفحاتی دیده شده که به تبلیغ و فروش لنزهای تماسی زیبایی و طبی می کنند و این وسایل را گاهی با قیمت‌هایی ناچیز و البته به صورت غیرحضوری در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.


وی افزود: لنزهای تماسی هم مثل هر کالای دیگری امروزه در شبکه‌های اجتماعی فروخته می‌شوند اما باید توجه داشت این وسایل جنبه طبی دارند و ممکن است برای استفاده بهینه نیاز به اندازه گیری‌های دقیق باشد که چنین امکانی در خریدهای اینترنتی و غیرحضوری وجود ندارد.

شهیدی تصریح کرد: سازگاری لنز با چشم موضوع مهمی است که باید مصرف کنندگان به آن توجه کنند؛ در واقع هر لنزی ممکن است با هر چشمی سازگاری لازم را نداشته باشد و چه بسا پس از استفاده مشکلات عدیده‌ای از جمله کم بینایی، آب مروارید و حساسیت های چشمی ایجاد کند. از سوی دیگر استفاده کنندگان از لنزهای تماسی می‌بایست در خصوص به کارگیری لنز، آموزش صحیح را دریافت کنند که چنین فرصتی در فضای مجازی مهیا نیست.

این چشم پزشک در پایان گفت: چنین لنزهایی را نمی‌توان به لحاظ کیفی تضمین کرد و ممکن است حین استفاده، راحتی لازم را نیز نداشته باشد.
701

کد خبر: 890648

وب گردی

وب گردی