سخنگوی شورای نگهبان با گرامیداشت حماسه 9 دی سال 1388 گفت: 9 دی پاسخی به نادیده گرفتن حقوق مردم و هنجارشکنی برخی افراد ساده لوح و زیاده طلب بود.

به گزارش ایسکانیوز، عباسعلی کدخدایی جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در یادمان شهدای گمنام شلمچه اظهار کرد:9دی حماسه ای بود که مردم به صورت خودجوش آن را خلق کردند بدون اینکه دولت و حکومت در آن نقشی داشته باشند.

وی حماسه 9 دی را پاسخی کوبنده مردم به هنجارشکنی برخی برخلاف قانون اساسی کشور توصیف کرد و بیان داشت:این افراد تلاش داشتند افتخارات جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند.

کدخدایی گفت:9دی باطل کردن سحر و پایان بخشیدن به فتنه سال 88 بود که با طراحی دشمن و ساده لوحی برخی افراد در داخل کشور شکل گرفت.

وی افزود: نقش مردم در همه حوادثی که در تاریخ انقلاب اسلامی ما اتفاق افتاده، یک نقش برجسته بوده چون انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم شکل گرفت و در خلق حماسه 9 دی نیز نقش مردم نقشی بی بدیل بود.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد:حضور در مناطق عملیاتی خوزستان یادآور خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس است.

سخنگوی شورای نگهبان روز پنجشنبه وارد خوزستان شد و در جمع شماری از استادان بسیجی دانشگاه های خوزستان در ساختمان دفتر شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات خوزستان در اهواز سخنرانی کرد.

301

کد خبر: 890656

وب گردی

وب گردی