۲ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی آزاد شد

معاون املاک‌ و حقوقی سازمان ملی زمین‌ و مسکن گفت: از سال ۹۲ تاکنون، ۲هزار هکتار اراضی کشور با همکاری یگان حفاظت آزادسازی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی ابراهیمی، عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، تشکیل یگان‌حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن را در سال ۹۴ از اقدامات مناسب برای صیانت از اراضی ملی و دولتی عنوان کرد و گفت: از سال ۹۴ یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن که با هماهنگی نیروی انتظامی و ناجا، مسلح است، در استان‌های سراسر کشور مستقر شد.

او در رابطه با هدف یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی اظهار داشت: هدف سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی، این است تا جلوی توسعه زمین‌خواری و تصرف به اراضی دولتی و ملی را بگیرد. متاسفانه آماری که از تصرفات به اراضی ملی و دولتی در ۴ دهه گذشته وجود دارد نشان می‌دهد که تصرفات به اراضی یک امر، افزایشی و مستمر بوده است و تعدد و تکثر پرونده‌ها نیز در سالهای پیشین، نشان‌دهنده این موضوع است.

عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه افزایش بی‌رویه زمین خواری تا قبل از تشکیل یگان حفاظت به دلیل ولع برخی از افراد سودجو و موضع انفعالی در این باره بود، گفت: از سال ۹۴ که یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی در سازمان و در تمامی استان های کشور مستقر شد و آغاز به کار کرد، به خصوص در سال ۹۵، خوشبختانه آمار ما رو به کاهش رفت.

ابراهیمی تصریح کرد: با تشکیل یگان حفاظت، قریب به ۲ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی سازمان، رفع تصرف شد.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن همچنین گفت: معاونت حقوقی سازمان با همکاری یگان حفاظت توانست بخش عمده‌ای از آرای قضایی را به نفع خود کاهش دهد؛ البته ما آرای بسیاری در مراجع قضایی داشتیم که محاکم، حکم خلع ید داده بودند که به دلیل بحث‌های‌اجتماعی و اینکه سازمان ملی زمین و مسکن، ضابط قضایی نداشت، رخ می‌داد.

او در پایان افزود: با استقرار نیروی انتظامی و هماهنگی سازمان داریم به سمت اجرای همه آرای قضایی گام برمی‌داریم. در عین حال با ایجاد این شرایط، بخش عمده‌ای از اراضی آزاد می‌شوند و سکونتگاه‌های غیررسمی نیز در سراسر کشور با هماهنگی سازمان و همچنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ساماندهی خواهند شد.

402

کد خبر: 890704

وب گردی

وب گردی