تحریف عبرت‌های فتنه 88 یکی از برنامه‌های دشمن است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف دشمن این بود که بین مردم شکاف و اختلاف بیاندازند. تحریم‌ها و فشار همه جانبه به کشور هدیه فتنه 88 به مردم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به تشریح فعالیت‌های این معاونت درباره بزرگداشت حماسه 9 دی پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های دشمن، فراموش شدن یا تحریف درس‌ها و عبرت‌های فتنه سال 1388 است، یکی از درس‌ها و عبرت‌های فتنه، هوشیاری نیروهای انقلاب در رابطه با پروژه نفوذ به ویژه برنامه دشمن برای تاثیر و نفوذ در مراکز آموزش عالی و دانشگاه است.

باید با بصیرت افزایی و روشنگری به مقابله با نقشه‌های دشمن بپردازیم

حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه امروز ما وظیفه داریم با بصیرت افزایی و روشنگری به مقابله با نقشه‌های دشمن بپردازیم، خاطر نشان کرد: فتنه سیاه 88 بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به تعبیر دیگر جنگ احزاب علیه انقلاب اسلامی بود و 9 دی نشانه‌ای از قدرت الهی و امداد غیبی خدای متعال برای دفع این خطر بزرگ بود.

وی تاکید کرد: شعار علیه اصل نظام، پاره کردن تصویر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) و حرمت شکنی‌های روز عاشورا، حقیقت و ذات جریان برانداز را نشان داد و دانشجویان اساتید و سایر اقشار مردم با دیدن این همه پلیدی به صحنه آمدند و فتنه تبدیل به خط قرمز نظام اسلامی شد.

دانشگاه در 9 دی 88 نشان داد همیشه مدافع ارزش‌های اسلام و پشتیبان ولایت فقیه خواهد ماند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: در 9 دی 88 دانشگاه بار دیگر نشان داد همیشه مدافع ارزش‌های اسلام و پشتیبان ولایت فقیه خواهد ماند.

حجت‌الاسلام کلانتری تصریح کرد: مردم و جوانان ما دست دشمن خارجی در گرداندن فتنه 88 را به وضوح مشاهده کردند و متاسفانه عده‌ای دانسته و عده‌ای ندانسته با آنان همکاری کرده و دشمن را امیدوار کردند و آمریکای جنایتکار که در طول این 30 سال از براندازی جمهوری اسلامی ناامید شده بود، دوباره به طمع افتاد. دشمن خارجی که سال ها در کنار صدام علیه ملت ما جنگیده است سال 88 از برخی جریانات و افراد به صراحت حمایت کرد اما کسی از آنان خم به ابرو نیاورد و این نکته مهمی است که برای دانشجویان باید تبیین شود.

تحریم‌ها و فشار همه جانبه به کشور هدیه فتنه 88 به مردم بود

وی اظهار داشت: هدف دشمن این بود که بین مردم شکاف و اختلاف بیاندازند. تحریم‌ها و فشار همه جانبه به کشور هدیه فتنه 88 به مردم بود. اما همه فهمیدند که ولایت فقیه ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: 9 دی متعلق به همه ملت ایران است که با هدایت‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بصیرت و ولایت مداری مردم ایران خلق و در تاریخ ماندگار انقلاب اسلامی به ثبت رسید.

حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد از برگزاری برنامه‌های مرتبط با حماسه 9 دی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در قسمت دیگری از سخنان خود به برنامه‌های صورت گرفته توسط این دانشگاه به مناسبت بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی، اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در دی ماه امسال از برگزاری ده‌ها مراسم سخنرانی، نمایشگاه عکس، نمایش فیلم و نمایشگاه کتاب توسط تشکل‌های انقلابی و کانون‌های فرهنگی هنری حمایت و پشتیبانی کرده است.

کلانتری افزود: از جمله برنامه‌هایی که به صورت ستادی توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی پیگیری و تدارک دیده شده است اهدای کتاب های مرتبط با حماسه نه دی و فتنه به کتابخانه‌های واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان های مختلف بوده که در برخی واحدها این کتب طی مراسمی با حضور دانشجویان اهدا شد و در برخی مراکز دیگر نیز در روزهای آینده هدیه خواهد شد.

وی در همین رابطه افزود: در بین هزاران عنوان کتاب در کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی جای کتبی که به صورت مستند به روشنگری درباره فتنه 88 پرداخته است واقعا خالی بود و ان‌شاءالله از این پس دانشجویان در فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی خود می‌توانند به راحتی به این منابع دسترسی داشته باشند.

ثبت‌نام اولین مسابقه سراسری کتابخوانی «آزمون بصیرت» از کتاب حماسه 9 دی

کلانتری در ادامه از برگزاری مسابقات بزرگ فصلی کتابخوانی با محورت بصیرت افزایی و معرفت افزایی دانشجویان توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: ثبت‌نام اولین مسابقه سراسری کتابخوانی با عنوان «آزمون بصیرت » از کتاب ارزشمند حماسه 9 دی که شامل بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص است در هفته جاری توسط معاونت‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه در سراسر کشور و یا مراجعه به سایت مربوطه آغاز و ان‌شاءالله پس از دهه فجر انقلاب اسلامی آزمون آن برگزار و هدایای معنوی شامل سفر زیارتی کربلای معلا به برگزیدگان با همکاری واحد تبریز اعطا خواهد شد.

برگزاری کاروان «انقلاب فصل فتنه» در شهرهای تهران و قم

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از برگزاری کاروان انقلاب «فصل فتنه» در شهرهای تهران و قم در روزهای هفتم و هشتم دی ماه خبر داد و گفت: در این دو شهر، میادین و اماکنی وجود دارد که در فتنه 88 و حماسه 9 دی شاهد صحنه‌هایی ماندگار از مقاومت و ایثار مردم شریف ما و دشمنی ضد انقلاب بوده و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت نمادین در این مناطق حاضر شده و اساتید و راویان خاطرات آن روزهای تلخ و شیرین انقلاب اسلامی را بازگو کردند.

کد خبر: 890921

وب گردی

وب گردی