مطالبه گری حق مردم است

گرامیداشت مراسم ۹ دی ماه همزمان با سراسر کشور در پارک ملت فردوس و در جوار مزار شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.


به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام بابایی ماهانی در گرامیداشت مراسم ۹ دی ماه گفت: با گذشت ۸ سال از فتنه سال ۸۸ همچنان مردم با شور در مراسم شرکت می کنند مطالبه گری حق مردم است و این مشکلاتی که اخیرا به علت مدیریت نادرست بوجود آمده است تاثیری در نگرش مردم نسبت به کشور نخواهد داشت.
امام جمعه فردوس افزود: تجمعات مردم با هماهنگی فرمانداری انجام گیرد و مطالبات مردم از طریق بخشداریها و فرمانداریها به گوش مسولین برسد و مردم حواسشان باشد که افراد منحرف از این فضاها سو استفاده نکنند.


وی بیان داشت: هدف فتنه گران براندازی نظام بود ولی مردم با حماسه ۹ دی نشان دادند که تابع نظر رهبری هستند و تنها راه گذر از این پیچهای خطرناک تابعیت از ولایت فقیه است.


حجت الاسلام زمانی امام جمعه باغشهر اسلامیه در جمع اجتماع کنندگان گفت: حضرت محمد صلوات الله اسلام را به جهانیان معرفی کرد و شرافت و عزت را به زمان خود آموخت و امام خمینی در مسیر اسلام ناب محمدی حرکت کرده است.

وی افزود: روز بصیرت فقط در سال ۸۸ نبود بلکه امروز را باید دریافت امروز باید بیدار بود و کار کرد مردم بخصوص جوانان مطالعه کنند و اطلاعات خود را بالا ببرند.


وی با اشاره به نهج البلاغه گفت: امام علی علیه السلام با مطالعه تاریخ گذشتگان هدف را بر عدم تکرار اشتباه آنان بیان میکند و این فلسفه برگزاری این مراسمات در ۹ دی هر سال است.


حجت الاسلام زمانی بیان داشت: حضور مردم در حماسه ۹ دیماه در حمایت از مستضعفین و مبارزه با شیاطین درون و بیرون قیام کردند. مبارزه با اسراف های دولتی، حل مشکلات مردم، جلوگیری از غرور بیجای مسئولین از جمله خواسته های مردم است. ۹ دی ماه همانند عاشورای حسینی بود.


در ادامه این مراسم گروه سرود دبیرستان غیر انتفاعی دانشگاه آزاد اسلامی اجرای برنامه داشت. در پایان قطعنامه ۹ دی ماه قرائت شد و مردم با سردادن شعار با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کردند.

900

کد خبر: 890996

وب گردی

وب گردی