درآمد عمده شهرداری ها از طریق تراکم فروشی است

شهردار مشهد با اشاره به اینکه عمده درآمدهای شهرداری از طریق تراکم‌فروشی است، گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها بسیار مهم است و دولت باید در این خصوص کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، تقی‌زاده خامسی در دومین نشست شهرداران کلانشهرها که امروز در تهران برگزار شد،‌ اظهار داشت: دولت اگر می‌خواهد چابک شود باید به شهرداری‌ها اعتماد کند. کلانشهرها مشکلات خاص خود را دارند ولی در حال حاضر جایی را نمی‌شناسید به غیر از شهرداری‌ها که بتواند خدمات لازم را ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه اختیارات شهرداری را در بودجه باید بیشتر کنند، گفت: دولت نیز در این خصوص با توان بیشتری در حال اقدام است.

تقی‌زاده خامسی بیان داشت: 5 دوره از شورای شهر می‌گذرد و اختیارات اعضای شورا بیشتر که نشده کمتر هم شده است.

شهردار مشهد افزود: باید نحوه اعمال عوارض و تغییر آن را در اختیار شهرداری قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید شهرداری‌ها به درآمدهای پایدار برسند،‌گفت: همه شهرداری‌ها از جمله تهران که عمده درآمدهای آن از فروش تراکم بوده است، باید به سمت درآمدهای پایداری پیش برود که موجب تخریب محیط زیست نشود.

تقی‌زاده خامسی بیان داشت:‌ در تمامی کلانشهرها متوسط درآمدهای آنها از تراکم‌فروشی بوده است که باید این رویه تغییر پیدا کند.

شهردار مشهد بیان داشت: لایحه درآمدهای پایدار بسیار مهم است و در آن دولت‌ها می‌توانند به شهرداری‌ها برای درآمدهای پایدار کمک کنند و نباید شهرداری‌ها را برای هر موضوعی به دیگر دستگاه‌ها وصل کنند.
706

کد خبر: 891095

وب گردی

وب گردی