حماسه ۹ دی، نماد بصیرت مردم است

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که حماسه ۹ دی، نماد بصیرت مردم است، گفت: تبعیت از ولایت فقیه، تنها راه ایستادگی در برابر توطئه دشمنان و نفوذ استکبار است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام «محمدحسن زمانی» در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم یزد در مسجد حظیره برگزار شد، اظهار کرد: حماسه ۹ دی به عنوان روز مقاومت و وحدت ملت انقلابی ایران است .

وی‌ افزود:‌ انقلاب اسلامی که مردم ما انجام دادند، هنوز قدر آن را کامل نمی‌دانیم و مانند ماهی در دریا قدر آن را نمی‌دانیم، در حالی که این انقلاب ابعاد مختلفی دارد که از ابعاد جهانی آن خبر نداریم.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ریشه‌های تاریخی انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب ریشه در ۱۴ قرن تاریخ اسلام دارد و ائمه معصومین خون خود را دادند و برای تحقق حاکمیت خدا جان‌ها فدا شده است .

این مقام مسئول تصریح کرد: ما امامزادگان متعدد را در دوران‌های گذشته و افرادی همچون آیت‌الله مدرس و شهید نواب صفوی را برای این انقلاب داده‌ایم و تمامی آنها برای تحقق حاکمیت اسلامی در مقابل دشمنان ایستادند.

وی ادامه داد: هزاران شهید در طول تاریخ تشیع برای این انقلاب داده‌اند و شجره این انقلاب اسلامی که ۱۴۰۰ سال عمر داشت، میوه‌ای به نام جمهوری اسلامی با باغبانی امام خمینی (ره) داشت که برکات متعددی داشته است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در داخل کشور ما شاهد دستاوردهای متعددی از جمله استقلال دولت جمهوری اسلامی بودیم که از روز اول شعار «نه شرقی، نه غربی» دادیم و آنچنان به دهان شرق و غرب زدیم که شوروی در زباله‌دان تاریخ انداخته شد و به دهان غرب هم زده‌ایم که امیدواریم شاهد سرنگونی غرب و آمریکا باشیم.

زمانی بیان کرد: ما تنها کشوری بودیم که از همان ابتدای انقلاب شعار «مرگ بر آمریکا» را سر داده‌ایم تا جایی که کشورهای مختلف اذعان می‌کنند جمهوری اسلامی قدرت بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: برکت دوم انقلاب اسلامی حاکمیت دین بود و با توجه به این که ۵۷ کشور اسلامی داریم، اما در عالم تنها کشوری که در آن دین حاکم است و بر مبنای حکومت اسلامی در جهان فعالیت می‌کند که این افتخاری برای ما است.

وی بیان کرد: برکت سوم انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری است که حاکمیت خدا بر مردم و حاکمیت مردم بر مردم به عنوان دو اصلی بود که امام (ره) آن را ابتکار داد و در حاکمیت دینی و مردم سالاری ما رتبه اول عالم را داریم .

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: عربستان سعودی کشوری است که خود را به عنوان کشوری اسلامی معرفی می‌کند، در حالی که شاهزاده‌ها بر اساس خانوادگی حکومت می‌کنند و مردم هیچ حقی در انتخاب آنها ندارند و استبداد، حاکمیت، دیکتاتوری در این کشور وجود دارد و حرف، حرف پادشاه است.

حجت‌الاسلام زمانی بیان کرد: برکت چهارم این انقلاب عدالت بود، به نحوی که امام (ره) با یک دستور خود کمیته امداد را برای حمایت محرومان تشکیل داد.

وی افزود: تولید علم به عنوان برکت دیگر انقلاب اسلامی بود تا جایی که قبل از انقلاب ما عقب مانده علمی بودیم اما با انقلاب اسلامی اکنون از نظر شتاب علم رتبه اول جهان را داشته ایم و علما و دانشمندان ما در جهان افتخار آفریده‌اند .

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: انتخاب رهبران و پیشوایان صالح عالم به عنوان بزرگترین نعمت و برکت انقلاب بود که امام (ره)، رهبری معظم را به عنوان رهبرانی صالح به جهانیان معرفی کردیم.

وی افزود: ما به واسطه این انقلاب دستاوردهای بین‌المللی داشته‌ایم که جلوگیری از نابودی فلسطین از جمله آنها بود و انقلاب اسلامی این قبله اول مسلمانان را نجات داد.

حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: گسترش تشیّع در عالم به عنوان برکت بین‌المللی دیگری بود که در جهان درخشان شد و این چند دهه بعد از انقلاب به اندازه هزار سال کار کرد و اسلام و تشیع را به جهانیان معرفی کرد .

901

کد خبر: 891106

وب گردی

وب گردی