آموزش الکترونیک/مدارس سه شیفته در مناطق زلزله زده

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مدارس سه شیفته در مناطق زلزله زده گفت: در هفته آتی پروسه حمایت و پشتیبانی آموزشی از دوره پیش دانشگاهی تکمیل می شود و از هفته آینده دانش آموزان مدارس سه شیفته نیز تحت حمایت موسسان مدارس غیردولتی قرار می گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند در مراسم افتتاح طرح تقویت و تکمیل تحصیل دانش آموزان مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه با استفاده از "آموزش الکترونیک" که در کانون فرهنگی شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد با بیان اینکه در اولین روزهایی که شاهد این حادثه دلخراش بودیم وزیر آموزش و پرورش به صورت کتبی دستور داد و کلیه معاونین را مامور کرد هر کمکی به هر شکلی برای جبران مشکلات آموزشی دانش آموزان و فرهنگیان از دستشان بر می آید، انجام دهند.

وی افزود: نیروی انسانی مهمترین رکن توسعه همه جانبه از جمله توسعه اقتصادی در دنیا است. با گسترش فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات، آموزش و یادگیری الکترونیکی به عنوان مدل آموزشی جامع، فراگیر و مورد پذیرش در دنیا قرار گرفت که می‌تواند تقویت کننده آموزش‌های رسمی و سنتی باشد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث آموزش الکترونیکی مهمترین هدف و رویکرد تحقق عدالت آموزشی و ایجاد ظرفیت برای افرادی است که امکان حضور در کلاس درس را ندارند گفت: وجود این مرکز در این منطقه نیز نقش تقویت کننده خواهد داشت و تاکید وزیر هم استفاده از این بستر در مناطق زلزله زده بود.

زینی وند افزود: چهار، پنج مدرسه برای اجرای طرح آموزش الکترونیک پایلوت شده و قرار است تمام دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شش منطقه اطراف تحت پوشش آموزش الکترونیکی قرار بگیرند. همچنین اواخر دی و اواسط اسفند دو دوره اردویی در کرمانشاه و اواسط اردیبهشت دوره ای را در اردوگاه باهنر تهران برای این دانش آموزان برگزار می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدارس سه شیفته در مناطق زلزله زده گفت: در هفته آتی پروسه حمایت و پشتیبانی آموزشی از دوره پیش دانشگاهی تکمیل می شود و از هفته آینده نیز دانش آموزان مدارس سه شیفته تحت حمایت موسسان مدارس غیردولتی قرار می گیرند به طوریکه موسسان تبلت و ملزومات آموزشی مراکز آموزش از راه دور را تامین کرده‌اند.
706

کد خبر: 891108

وب گردی

وب گردی