آتش سوزی ساختمان نیمه کاره در دولت آباد یک مصدوم برجای گذاشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی یک ساختمان نیمه کاره در حال ساخت در فلکه اول دولت آباد خبرداد .

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره جزئیات این حادثه گفت: صبح امروز یکساختمان در حال ساخت در فلکه اول دولت آباد خیابان غیوری دچار اتش سوزی شد.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 11:45 به سامانه 125 شهرداری تهران اطلاع داده شد و به دنبال آن، 2 ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: محل آتش سوزی یک ساختمان در حال ساخت بود که کارگران در طبقه همکف که پارکینگ بود، مشغول به کار بودند.به دلیل بی احتیاطی در یک اتاقک کوچک که مقداری موکن، پتو و وسایل مربوط به کارگران در آنجا وجود داشت، دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش به یونولیت داخل سقف های طبقه همکف نیز سرایت کرده و حدود 30-35 متر از این یونولیت ها آتش گرفته بود.

وی اضافه کرد: دود حاصل از ساختن یونولیت ها به طبقات بالایی سرایت کرده بود و تعدادی از کارگران که در طبقات بالایی مشغول به کار بودند، هر کدام در شرایط ناایمن در نقطه ای پنهان شده بودند.آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش با دستگاه های تنفسی، به طبقات بالاتر رفته و موفق شدند 4 نفر از کارگران را که در طبقات بالایی حضور داشتند ، با احتیاط کامل و سلامت به خارج از محل انتقال دهند.

ملکی بیان کرد: یک نفر از کارگران که سعی کرده بود از آن وضعیت خارج شود، به دلیل استرس و هیجان ناشی از حادثه و عدم دید کافی، به درون چاهک آسانسور سقوط کرده و از ناحیه پا و کمر دچار مصدومیت شده بود.این فرد توسط آتش نشانان از داخل چاهک آسانسور خارج شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

وی افزود: بقیه کارگران مشکل مصدومیت نداشتند و توسط آتش نشانان به فضای باز انتقال داده شدند.آتش خاموش و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد و عملیات در ساعت 12:18 به پایان رسید.

وی اضافه کرد: یونولیت های از جمله موادی هستند که دارای پایه های نفتی هستند و اگر از انواع بی کیفیت و غیر استاندارد آن استفاده شود می تواند باعث آتش سوزی و گسترش آتش و انتقال آن به طبقات بالاتر شود اما اگر از انواع مرغوب و با کیفیت باشد، مقاومت بیشتری در برابر حرارت و آتش دارد.

701

کد خبر: 891123

وب گردی

وب گردی