«زیبایی شناسی هنرها» تجدید چاپ شد

با استقبال پژوهشگران و هنرمندان، چاپ جدید چهارمین جلد از مجموعه مقالات زیبایی شناسی آکسفورد با عنوان «زیبایی شناسی هنرها» منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگستان هنر، جلد چهارم از مجموعه مقالات زیبایی شناسی آکسفورد با عنوان «زیبایی شناسی هنرها» به کوشش «جرولد لوینسون» و ترجمه «سید محمد مهدی ساعتچی» و «نریمان افشاری» توسط انتشارات موسسه متن وابسته به فرهنگستان هنر منتشر شد.

این کتاب شامل مجموعه مقالات در حوزه موسیقی، نقاشی، ادبیات، معماری، مجسمه سازی، تئاتر، شعر، عکاس، فیلم است که بزرگانی چون استیون دیویس، پیسلی لیوینگستون، گوردون گراهام، نوئل کرول، الکس نیل، نایجل واربرتون و بریس گات مقالات آن را نگاشته‌اند.

در بخشی از این کتاب استیون دیوس در مقاله موسیقی نگاشته است: «معمولا دنیای موسیقی به طور هوشمندانه‌ای با توجه به حصول به وحدت در عین کثرت، شکل می‌گیرد. در اینجا در موسیقی احساسی از استدلال مجاب کننده‌ای وجود دارد که با اثبات همانی که باید ثابت کند پایان می پذیرد، هر چند این استدلال فاقد محتوای گزاره‌ای است. یک پیشرفت ظاهرا قانونمند ناگزیر به تعادل، نتیجه و سکون می‌انجامد؛ یک بازنگری می‌تواند آشکار سازد که این تحول لحظه به لحظه تا چه حد پیش بینی‌ناپذیر و ابتکاری است. دنیای آثار موسیقی به سبب معماهایی که طرح می‌کند و به سبب زیبایی، ظرافت و لطافت طبعی که با آن به حل این معماها می‌پردازد، بسیار جذاب و ستودنی است.»

کتاب «زیبایی شناسی هنرها» از جمله کتاب‌های مرجع رشته هنر، محسوب می‌شود که چاپ جدید این کتاب با 288 صفحه به قیمت 19000 تومان به بازار عرضه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه مرکزی موسسه متن واقع در خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره1550 تهیه‌کنند.
502

کد خبر: 891130

وب گردی

وب گردی