کمپین ،جهانی خواستار خروج امارات از سازمان حقوق بشر ژنو

فراخوان جهانی تحریم امارات پنج شنبه شب از مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دبیر کل آن درخواست کرد که امارات متحده عربی را از سازمان حقوق بشر در ژنو که به عنوان ناظر در این سازمان می باشد، اخراج کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "القدس العربی" این فراخوان جهانی در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: درخواست اخراج امارات از شورای حقوق بشر پس از آن مطرح شد که این کشور هفته گذشته رفتاری سرکوبگرانه نسبت به پناهندگان سوری در خاک خود انجام داد، طوری که تعداد اخراج شدگان آواره سوری از امارات در مدت تنها سه ماه به 7 هزار نفر رسیده است.
در این بیانیه تاکید شده که امارات به یک دولت سرکش تبدیل شده که توجهی به حقوق بشر و یا اصولی که بر اساس آن بنیان شده، ندارد و اقدام به رفتارهای شریرانه علیه آوارگان سوری که قادر به بازگشت به میهن خود نیستند از جمله کودکان، نوزادان و سالخورگان می کند.
فراخوان جهانی اعلام کرده که چند روز پیش مقامات اماراتی یک خانواده آواره سوری را بدون رعایت هیچ گونه حقوقی با توجه به این که زن این خانواده دو روز قبل از اخراج نوزادی به دنیا آورده بود، از امارات اخراج کردند.
این خانواده گفتند: دولت امارات به ما اطلاع داد که بلافاصله باید امارات را ترک کنیم و به همین جهت تلاش کردیم تا با مقامات امنیتی برای ماندن در این کشور گفت وگو کنیم، اما تلاش ما فایده ای نداشت و با این که درخواست کردیم یکماه به ما فرصت داده شود، باز هم با درخواست ما موافقت نشد.
بر اساس گزارش فراخوان جهانی تحریم امارات، پس از چند ساعت از اخطار مقامات امنیتی امارات این خانواده که نوزاد تازه متولد شده ای داشتند، مادر و نوزاد و سایر اعضای خانواده از بیمارستان به فرودگاه منتقل شده و ظرف 48 ساعت به سودان فرستاده شدند.
در این بیانیه تاکید شده که اقدامات مقامات اماراتی نشان دهنده جنون، بی تفاوتی و بی توجهی مقامات این کشور به حقوق بشر است.
هنری گرین سخنگوی فراخوان جهانی تحریم امارات اعلام کرد: جامعه جهانی و سازمان های بین المللی جامعه مدنی باید مانع مشارکت امارات در هر جلسه و یا فعالیت های مرتبط با حقوق بشر به دلیل جنایت های این کشور علیه حقوق بشر در یمن و یا اقداماتی که علیه پناهندگان سوری انجام می دهد، شوند.
گرین نسبت به این که آوارگان سوری یا در فرودگاه های امارات آواره می شوند و یا در زمان بازگشت به شهرهای سوریه که سال هاست صحنه درگیری های داخلی است کشته می شوند، هشدار داد.
سخنگوی فراخوان بین المللی با تاکید بر مسئولیت های قانونی و اخلاقی سازمان ملل خواستار ممانعت از مشارکت امارات در جلسات شورای حقوق بشرو هر جلسه ای که مربوط به اقدامات حقوق بشری می شود، شد.
فدراسیون بین المللی حقوق و توسعه (IFID) نیز روز گذشته (جمعه) خواستار بستن پایگاه های نظامی امارات در جمهوری سومالی به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه شد.
فدراسیون بین المللی حقوق و توسعه که مرکز آن در رم قرار دارد، در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که امارات از پایگاه های نظامی خود در سومالی و کشورهای آفریقایی برای تقویت نفوذش در شاخ آفریقا و همچنین جنگ های مداوم علیه یمن استفاده می کند.
در این بیانیه آمده است، پایگاه های نظامی امارات در سومالی خطر جدی برای ساکنان این کشور و نقض آشکار حقوق آنان در برابر امنیت به خصوص در مواجهه با مخالفان داخلی در سومالی به حساب می آید.
فدراسیون بین المللی حقوق و توسعه همچنین به دست داشتن امارات در جنایت های جنگی در سومالی و تضعیف ثبات این کشور اشاره کرد و خواستار بسته شدن فوری پایگاه های نظامی در این کشور شد.
دو هفته پیش احمد علی طاهر دادستانی سومالی در کنفرانس مطبوعاتی در مگادیشو پایتخت این کشور اعلام کرد که دو تن از اعضای پارلمان سومالی مبالغ هنگفتی از امارات دریافت کرده اند تا دولت سومالی را ساقط کنند و در این کشور بی ثباتی سیاسی به وجود آورند.

کد خبر: 891137

وب گردی

وب گردی