دانشجویان به ترامپ تندیس زغال هدیه کردند

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با اهدای تندیس زغال به دونالد ترامپ تاکید کرد: مواضع اخیرتان نشان می‌دهد که ﻗﺼﺪ ﻋﺒﺮﺕ اﺯ تاریخ ﺭا ﻧﺪاﺭیﺪ ﺣﺎﻝ آنکه ﺳیﺎﺳﺖ ﻣﺪاﺭاﻥ قبلی اﻣﺮیکﺎ که از شما فریب‌کارتر بودند ﺗﻤﺎﻡ ﺭاﻩ ﻫﺎی ﻣﻤکﻦ ﺭا ﺭﻓﺘﻪ و سرانجامی ﺟﺰ ﺗﺴﻠیﻢ ﺩﺭ ﺑﺮاﺑﺮ اﺭاﺩﻩ‌ی ﻣﺴﺘﺤکﻢ ملت ایﺮاﻥ ﻧیﺎﻓﺘﻨﺪ، ای کﺎﺵ بر مبنای تاجر پیشگی‌تان هم که شده، اﻧﺪکی دوراندیشی داشتید.

به گزارش ایسکانیوز، متن این نامه به شرح زیر است:


جناب ﺁﻗﺎی ﺩﻭﻧﺎﻟﺪ ترامپ
رییس جمهور ایالات متحده آمریکا

اﻣﺮﻭﺯ ﻧﻬﻢ ﺩی ﻣﺎﻩ است. این روز ﺩﺭ ﺟﻤﻬﻮﺭی اﺳﻼمی ایراﻥ ﺑﻌﻨﻮاﻥ ﺭﻭﺯ بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است. طبیعتا این مفاهیم برایتان بیگانه است اما به بهانه این روز چند نکته را به شما یادآور می شویم.

گرچه پیش از این از سیاست به دور نبوده اید لیکن مقایسه عملکرد شما و اسلاف‌تان نشان می‌دهد رؤسای جمهور قبلی ایالات متحده از شما سیاستمدارتر و نسبت به تاریخ آگاه‌تر بودند. از اینرو شما را به عنوان یک تاجر مورد خطاب قرار می دهیم.

آقای تاجر !
اگر به دنبال منفعت بیشتری هستید؛ بنابراین برای یک سرمایه گذاری موفق باید مورد سرمایه گذاری خود را به خوبی مطالعه کنید.
یکی از بزرگترین اشتباهات رؤسای جمهور قبلی آمریکا عدم شناخت و مقابله با خواست ملت مسلمان ایران بوده است. این‌ عدم شناخت علاوه بر اتلاف هزینه همواره برای آمریکا زیان آور بوده است. در طول قریب به چهل سال گذشته دولتمردان ایالات متحده از هیچ تلاشی برای سنگ اندازی و براندازی جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکرده‌اند.
ابتلائات و راه بندهایی نظیر محاصره نظامی و اقتصادی، نفوذ، خرابکاری، جنگ رسانه ای و تهدیدهای بین المللی که هر کدامشان برای براندازی حکومت های مختلف سراسر جهان کافی بود. اما ملت هوشیار با تکیه بر مبانی اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) و هویت اصیل ایرانی تمام این موانع را پشت سر گذاشته است.

از شما، ﺳﻨﺎﺗﻮﺭها و ﺳیاﺳﺖ ﻣﺪاﺭاﻥ ایالات متحده می خواهیم که به حافظه تاریخی تان در خصوص فتنه ۱۳۸۸ رجوع کنید. ﺯﻣﺎﻧی کﻪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻗﻮا و اﻣکاﻧﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﻗﺼﺪ ﺑﺮ ﻫﻢ ﺯﺩﻥ ﻓﻀﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ‌ی اﺳﻼمی ایراﻥ ﺭا ﺩاﺷﺘید. اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدید و ﺣﻤﺎﺳﻪ مردمی نهم دی ماه ﭼﺸﻢ ﻓﺘﻨﻪ ﺭا کور و ﺷﻤﺎ ﺭا ﺑﻪ ﺧﺎک ﺫﻟﺖ و ﺯبونی کشاﻧﺪ.
مواضع اخیرتان نشان می‌دهد که ﻗﺼﺪ ﻋﺒﺮﺕ اﺯ تاریخ ﺭا ﻧﺪاﺭید ﺣﺎﻝ آنکه ﺳیاﺳﺖ ﻣﺪاﺭاﻥ قبلی آﻣﺮیکا که از شما فریب‌کارتر بودند ﺗﻤﺎﻡ ﺭاﻩ ﻫﺎی ﻣﻤکن ﺭا ﺭﻓﺘﻪ و سرانجامی ﺟﺰ ﺗﺴﻠیمﺩﺭ ﺑﺮاﺑﺮ اﺭاﺩﻩ‌ی ﻣﺴﺘﺤکم ملت ایراﻥ ﻧیاﻓﺘﻨﺪ.
ای کاﺵ بر مبنای تاجر پیشگی‌تان هم که شده اﻧﺪکی دوراندیشی داشتید.
جناب ترامپ

امروز روز بصیرت است که شما و جانشینان بعدی شما بدانند که هوشیاری این مردم سبب خواهد شد تا تاریخ سرمایه های بدست آورده تان از شیخ نشینان عرب و سرمایه گذاران صهیونیست در راه دشمنی ملت ایران بر باد رود و این سرمایه گذاری همیشه برای شما خسران و روسیاهی به بار خواهد آورد.
و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین

به گزارش ایسکانیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه جمعه درباره اعتراض‌ها در ایران توییت کرد و نوشت که حکومت ایران باید حقوق مردمش از جمله حق بیان را به رسمیت بشناسد.
او در توییت خود نوشته است شهروندان ایرانی که تظاهرات مسالمت‌آمیز کرده‌اند، "از فساد حکومت و بر باد دادن ثروت کشور برای تامین مالی تروریسم در خارج، جان‌به‌لب شده‌اند."
رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته است حکومت ایران باید حقوق مردمش از جمله حق بیان را به رسمیت بشناسد و توییتش را این‌طور تمام کرده است که "دنیا دارد تماشا می‌کند!"
جمعه عصر هم وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اعتراض به بازداشت عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان از همه کشورها خواسته است "علنا از مردم ایران و درخواستشان برای حقوق اولیه و پایان فساد حمایت کنند."

کد خبر: 891149

وب گردی

وب گردی