استقبال از کتاب «شوهر آهو خانم» در بازار نشر

چاپ بیست و هشتم رمان «شوهرآهو خانم» نوشته علی محمدافغانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، «شوهر آهو خانم» نام کتابی اثر علی محمد افغانی است.

شوهر آهو خانم نخستین اثر نویسنده آن محسوب می‌شود که با استقبال بی نظیری در بازار کتاب ایران رو به رو شد. انتشار این رمان حجیم در سال ۱۳۴۰ حادثه‌ای مهم در بازار کتاب و ادبیات داستانی ایران بود. علی محمد افغانی این رمان را در سالهای زندان-۱۳۳۳ تا ۱۳۳۸ – نوشته است و پس از خروج از زندان اقدام به چاپ آن با هزینه ی شخصی می‌کند.

قلم علی محمد افغانی در ساختن تصاویر بسیار تواناست و از پس بیان جزئیات با ظرافتی خاص بر آمده است. امّا بیشتر به جنبه‌های ظاهری توجّه شده است. خواننده کتاب هنگام مطالعه می‌تواند تصاویر خانه را به آسانی با توضیحات ظریف نویسنده در ذهن بسازد.خواننده حتی جزئی ترین اجزای چهره و اندام شخصیّت‌های قصّه، حتی فرعی ترین اشخاص، را در ذهن می‌بیند.

داستان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه رخ می‌دهد و درون مایه اصلی داستان با واقعیّت اسف بار زندگی زنان در لایه‌های پائینی جامعه در آ ن سالها ارتباطی نزدیک دارد و در نکوهش آئین چند همسری است. در این رمان مناسبات خانوادگی و ضوابط احساسی و عاطفی مرتبط بدان بازنمایی شده است.

چاپ بیست و هشتم رمان «شوهرآهو خانم» نوشته علی محمدافغانی در ۸۰۰ صفحه با قیمت ۷۰۰۰۰ تومان توسط موسسه انتشارات نگاه‌ منتشر شد.
502

کد خبر: 891150

وب گردی

وب گردی