نخستین «استارت‌آپ ورزشی» دانشگاه آزاد اسلامی دامغان برگزار شد

نخستین رویداد استارت‌آپ تربیت بدنی و ورزش به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور بیش از 35 نفر از علاقه‌مندان به شرکت در مباحث ایده‌پردازی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نخستین رویداد استارت‌آپ تربیت بدنی و ورزش به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور بیش از 35 نفر از علاقه‌مندان به شرکت در مباحث ایده‌پردازی برگزار شد. در این مراسم از بین 25 ایده مطرح شده 7 تیم به مرحله نهایی رسیدند که طرح نوین خود را با حضور مسئولان دانشگاه و هیات داوری ارائه کردند.
سرپرست واحد دامغان در این جلسه حاضر شد و در سخنان خود، دانشگاه کارآفرین را به عنوان شاخصه دانشگاه‌های نسل چهارم مطرح کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال تغییر اساسی به سمت دانشگاه کارآفرین است و امروز یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دانشگاه، حرکت به سوی دانشگاه حل مسئله است تا بتوانیم شاهد دانشگاه کارآفرین باشیم که در صورت وقوع این رویکرد، دانشگاه آزاد اسلامی علی‌رغم جوان بودن به سمت دانشگاه‌های مطرح جهانی حرکت خواهد کرد.
علایی نوین به کمبود جمعیت دانشجویی به عنوان یک موقعیت و فرصت مناسب برای استانداردسازی برابر با مقیاس دانشگاه‌های جهانی یاد کرد و گفت: با نگاه به هرم جمعیت دانشجویی و کمبود دانشجو، بویژه در شهرهای کوچک باید فرصت را مغتنم بشمریم و جمعیت را منطبق با استانداردهای جهانی تلقی کنیم و برای بهبود و ارتقاء کیفیت تلاش کنیم.
وی افزود: برای ایجاد دانشگاه‌های در تراز کارآفرینی نوین باید سه حلقه معیوب را ساماندهی کرد و بنا به ضرورت باید مبنا صلاحیت حرفه‌ای مشخص شود و گواهی‌نامه‌ها بر اساس واقعیت صادر شده و بانک اطلاعات شغلی ایجاد شود تا بتوانیم؛ مسائل را به راحتی حل کنیم.
سرپرست واحد دامغان تاکید کرد: نمی‌توانیم فقط مصرف کننده صنایع سایر کشورها باشیم؛ بنابراین باید پژوهش را یک اصل مهم بدانیم و با استانداردسازی، حاصل تجارب را در آموزش استفاده کنیم و دانشجو باید پیشتاز ساماندهی بیکاری در جامعه باشد و استارت‌آپ‌ها یک شروع فوق‌العاده و هیجان‌انگیز علمی است که می‌تواند رغبت اهالی تحقیق را به سمت خوداتکایی تعیین کند.
علایی نوین از دانشجویان خواست: «از ایده‌پردازی نترسید و فرصت دهید تا دیگران شما را نقد و تحلیل کنند که در این رویداد شکوفا خواهید شد.


رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، خروج یک منطقه از کمبودهای احتمالی را وابسته به تلاش نخبگان آن منطقه دانست و گفت: از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که همه اجزاء سازمان باید از جوانان حمایت کنند زیرا آینده این کشور به دستان توانمند همین جوانان، مدیریت خواهد شد و مقام معظم رهبری هم بر این نکته تاکید دارند که کشور، توسط جوانان ساخته می‌شود و نباید منتظر کسی باشند و این در حالی است که ایران غنی و ثروتمند است و لبریز از ذخایر خداداد که به اعتبار خودباوری جوانان، می‌توانیم ریشه تحریم‎‌ها را برکنیم.
در این همایش از 25 ایده نوین مطرح شده 7 عنوان به همایش نهایی راه یافت و هیات داوران و مسئولان مربوطه به قضاوت پرداختند و مقرر گردید به منظور حمایت از این ایده‌ها تمامی تیم‌های شرکت کننده با کمک واحد دانشگاهی به مراحل اخذ مجوز و تجاری‌سازی وارد شوند.

202

کد خبر: 891191

وب گردی

وب گردی