بازدید هیات اعزامی بنیاد سعدی از مراکز آموزش فارسی در عراق

مسئولان بنیاد سعدی با هدف بررسی زمینه ­های همکاری چند جانبه و گسترش زبان فارسی در کشور عراق، از دانشگاه بغداد و چند مرکز آموزش زبان فارسی در این کشور بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، عباس نجار، مدیر آموزش و فائزه مرصوص کارشناس بنیاد سعدی و مدرس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به همراه حمید رضا اسلامی معاون رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق طی بازدید هفت روزه خود، از کلاس ­های زبان فارسی دانشکده زبان­ های خارجی بغداد، مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی و یک مرکز آموزشی آزاد زبان فارسی بازدید و سطح زبانی و امکانات آموزشی فارسی آموزان را مورد بررسی قرار دادند.

هیات اعزامی بنیاد سعدی طی بازدید خود همچنین با رئیس دانشکده زبان­ های خارجی دانشگاه بغداد، خانم مِی استیفان رزق الله و معاونین ایشان و رئیس گروه زبان فارسی، دکتر سلمان، جهت همکاری ­های دوجانبه نشست و گفت و گو داشتند.

بنا بر این گزارش، طی یکی از این نشست­ های دوستانه که با حضور رئیس دانشکده زبان­ های خارجی دانشگاه بغداد برگزار شد، با توجه به ابراز تمایل ایشان نسبت به همکاری با بنیاد سعدی، موارد همکاری به بحث و بررسی گذاشته و مقرر شد زمینه اجرای دوره­ های دانش افزایی برای دانشجویان زبان فارسی دانشگاه بغداد در برنامه­ های آتی بنیاد سعدی گنجانده شود.

در بازدید این هیات از کلاس ­های زبان فارسی تحت نظر رایزنی فرهنگی نیز، شیوه تدریس، کتاب­ های درسی و سطح زبانی فارسی آموزان بررسی و طی نشستی با اسلامی معاون رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مدرسان این کلاس­ ها کمبودها و مسائل موجود مطرح و اشکالات تدریس معلمان نیز به آنها توضیح داده شد.

طی بازدید سه ساعته مدیر آموزش بنیاد سعدی از کلاس­های یکی از مراکز آزاد زبان فارسی در عراق نیز، آمادگی این بنیاد برای همکاری مطرح و وضعیت موجود در تدریس زبان فارسی در این کشور توسط رئیس این مرکز بیان شد.

بنا بر اعلام این خبر، در بازدید هیات اعزامی بنیاد سعدی از کشور عراق، کلاس ­های فشرده زبان فارسی توسط کارشناسان بنیاد سعدی برای دانشجویان و مدرسان زبان فارسی دانشگاه بغداد در دو نوبت صبح و بعدازظهر و طی 8 ساعت برگزار شد.

502

کد خبر: 891227

وب گردی

وب گردی