بی‌اعتنایی مردم و دانشجویان به شعارهای ساختارشکنانه عده‌ای مقابل دانشگاه تهران

برخلاف دیگر تجمعات در شهرهای مختلف که بیشتر در اعتراض به وضعیت معیشتی و در اعتراض به گرانی بود، تجمع معدود مقابل دانشگاه تهران بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت.

محمد پازوکی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجمع امروز در دانشگاه تهران گفت: نیروهای امنیتی جلوی دانشگاه تهران بودند و 20 نفر داخل دانشگاه ایستاده بودند، ماموران امنیتی وقتی به سمت میدان انقلاب حرکت کردند فضا از دستشان خارج شد.

وی افزود: از چند ساعت قبل حدود ساعت 11/30 صبح حدود 20 نفر داخل دانشگاه از درب ورودی جلوی سر در دانشگاه در بیرون تجمع کردند و شروع کردند به شعار دادن و از داخل و خارج دانشگاه به این جمعیت اضافه شدند.

پازوکی افزود : مشخص نیست چه تعدادی از اینها دانشجو بوده اند اما نکته ای که هست از شعارهایشان می شد یک نکته مهم را فهمید اینها مسئله شان عدالت و اقتصاد بنظر نمی آمد و دغدغه اقتصادی در شعارهایشان کمرنگ بود، بیشتر شعار های مارکسیستی سر می دادند و شعار هایشان ضدیت با کل نظام بود و دغدغه اصلاح نداشتند .

عضو اسبق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد :در این تظاهرات تقریبا از هر تیپ و طیفی دیده می شد و اصلا مطالبه ای در شعارهایشان نسبت به فتنه 88 و یا انتقاد از دولت خیلی کم به چشم می خورد و محور اصلی شعار ها راجع به اصل نظام بود .

پازوکی در پایان با اشاره به بی اعتنایی مردم و دانشجویان به شعارهای ساختارشکنانه و افراطی این عده ، خاطر نشان کرد: شدت درگیری تا اندازه ای کم شده است و نیروهای امنیتی و دانشجوها با سکوت آنجا ایستاده اند و تعدادی از اغتشاشگران بازداشت شده اند و در حال حاضر هم خارج از دانشگاه خیابان فخر رازی جمعیتی ایستاده است .

به گزارش ایسکانیوز، در این تجمع به هیچ وجه شعاری در اعتراض به گرانی سر داده نشد و شعارها بیشتر با مضامین سیاسی و ساختارشکنانه از جمله «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «مرگ بر روسیه»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و شعارهایی تند علیه مسئولان نظام است.

برخی تجمع‌کنندگان در حال سنگ‌پرانی به ماموران انتظامی هستند و این تجمع موجب ایجاد ترافیک در خیابان انقلاب شده است.

هم اکنون دانشجویان انقلابی با تجمع و حضور در مقابل درب دانشگاه تهران، شعارهای افراطی این عده را محکوم کردند.

خبرنگار : ندافراهانی

کد خبر: 891229

وب گردی

وب گردی