بدون قدس قبله انسانیت مفقود می‌شود

موسسه ادیان در بیروت اقدام به برگزاری کنفرانسی تحت عنوان «همراهی با قدس پایتخت ادیان و قبله انسان» با مشارکت علمای دینی اسلامی و مسیحی نمود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صفا، موسسه ادیان در بیروت نشستی گفتگو محور با عنوان «همراهی باقدس پایتخت ادیان و قبله انسانی» با مشارکت علمای دینی اسلامی و مسیحی برگزار کرد.

فادی ضو رئیس این موسسه در سخنان افتتاحیه این کنفرانس گفت: قدس ما را می خواند، نه تنها برای دفاع از آن و هویت حقیقی آن، بلکه برای اینکه قدس معرف هویت ماست، بنابراین از آن دفاع می کنیم چرا که دفاع از آن هویت و اصالت و رسالت ماست.

وی افزود: بدون قدس قبله انسانیت مفقود شده و در جهان گمراهی و اشغال سرگردان می شود و به همین دلیل است که اشغالگران از لبخند کودکی می ترسند و عهد التمیمی را بازداشت می کنند.

فادی ضو در ادامه سخنان خود گفت: امروز اینجا جمع شده ایم تا هویت معنوی مشترک خود را که از قدس سرچشمه می گیرد به یکدیگر یادآوری کنیم و همچنین مسئولیت انسانی خود در برابر ظلم را متذکر شویم، قدس به ما نیاز ندارد بلکه ما به آن نیاز داریم چرا که دین ما بدون قدس پایتختی نخواهد داشت.

پس از آن جلسات کاری این کنفرانس آغاز شد و به موضوعات «قدس در اسلام و مسیحیت» و «نقش رهبران دینی در همراهی با قدس» پرداختند.

اسقف اعظم حیفا و سرزمین مقدس مارونیان سابق در سخنرانی خود گفت: سخنرانی در مورد قدس هر چند طولانی حق آن را ادا نخواهد کرد.

وی گفت: اهالی قدس نگهبانان مقدسات قدس هستند و هیچکس نمی تواند آن را به خود اختصاص دهد، اهالی قدس باید نقش اساسی خود در بقای قدس را درک کنند.

کد خبر: 891286

وب گردی

وب گردی