آغاز بارش ها از اواخر روز دوشنبه در برخی نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پدیده آلودگی هوای کلان‌شهرها تا اواخر وقت روز دوشنبه گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت ‌دوشنبه وارد کشور می‌شود که بخشهایی از غرب، شمال و مرکز کشور را با بارش باران، برف، وزش باد و کاهش دما مواجه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده جوی پایدار در غالب مناطق کشور حاکم است که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها را در پی دارد.

وی ادامه داد: طی ساعات آتی و تا روز سه‌شنبه ساکنان شهرهای تهران، البرز، اصفهان، اراک، تبریز، مشهد و اصفهان با کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم روبه‌رو می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی شمال غرب و به‌‌تدریج غرب کشور و نیمه شمالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و پیامد آن افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات این مناطق است.

نقشینه تصریح کرد: همچنین در روز دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب کشور باد و گردوخاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه تهران نیز روز سه‌شنبه بارانی خواهد شد، گفت: این سامانه بارشی موجب کاهش سه تا 6 درجه‌ای دما در نقاط ذکرشده طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه می‌شود.

700

کد خبر: 891293

وب گردی

وب گردی