۹ دی عرصه حضور و حماسه سازی نسل سوم و چهارم انقلاب بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۹ دی عرصه حضور و حماسه سازی نسل سوم و چهارم انقلاب بود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی یکشنبه در گردهمایی مردم ولایمتدار سراب به مناسبت نهم دی در مسجد امیرالمومنین این شهرستان گفت: امام خمینی ابرمردی از قم بودند که انقلاب‌شان در تاریخ بی‌نظیر است و دشمن همواره برای براندازی این انقلاب تلاش‌های فراوانی کرده است.

وی ادامه داد: ابتدا دشمن بعد از انقلاب در این فکر بود که تا ۶ ماه انقلاب را شکست دهد که بعدها این مدت به ۲ سال به طول انجامید و بعدها با تحمیل جنگ نابرابر علیه حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران، هدف خود را دنبال کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه خون ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس باعث شد بعد از ۳۱ سال شاهد درخت تنومند انقلاب اسلامی باشیم، افزود: دشمن در سال ۸۸ انتخابات را بهانه کرد تا دوباره برای براندازی انقلاب اسلامی ایران تلاش کند و برای همیشه به این انقلاب مردمی خاتمه دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با دست پولادین و دستکش مخملی فتنه ۸۸ را به صورت انقلابی رنگین درآورده بود، بیان کرد: انتخابات فقط یک بهانه بود و کسانی در داخل به این بهانه باور کردند که بصیر نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه فکر کردن به اتفاقات پیرامون و عدم ظاهربینی و سطحی‌نگری از تعابیر حضرت علی (ع) از فرد بصیر است، خاطرنشان کرد: ما باید علت فتنه را بین سه ظلع مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل می‌جستیم.

وی درباره اهمیت موضوع بصیرت عنوان کرد: شمر، زمانی در رکاب امیرالمومنین (ع) بود و کسی بود که نماز شب می‌خواند و پیشانی‌اش پینه بسته بود اما بعد از ۲۱ سال قاتل امام حسین (ع) در کربلا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: بصیرت یعنی اینکه بدانیم داعش وقتی در مجلس بمب‌گذاری کند، هم نمایندگان اصلاح‌طلب و هم نمایندگان اصولگرا دچار آسیب خواهند شد و در مقابل دشمنان خارجی همیشه باید اتحادمان را حفظ کنیم.

وی در ادامه گفت: انتخابات بهانه شد و ما دیدیم که در جریان فتنه ۸۸، ابتدا در روز قدس که یادگار امام راحل است شعار نه غزه و نه لبنان را سر دادند، بعد در روز ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا عکس امام را پاره کردند، در ۱۶ آذر روز دانشجو ماجرایی دیگر و نهایتا در ۷ دی سال ۸۸ با توهین به پرچم سیاه امام حسین (ع) به اوج رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: مردم وقتی دیدند به امام حسین (ع) بی‌احترامی شده است، فهمیدند که ماجرا حمایت از یک شخص و تصدی پست ریاست جمهوری نیست؛ بلکه موضوع از دست گرفتن دین مردم است و به همین خاطر به جوش و خروش آمدند.

وی درباره پیامدهای شوم فتنه ۸۸ تشریح کرد: بعد از فتنه چقدر خرابی به‌وجود آمد، فتنه دستاوردهای انقلاب را به عقب راند، امیدها را تبدیل به یاس کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه حضور مردم تحت امر ولایت فقیه، دو اصل مهم برای تداوم حیات انقلاب اسلامی است، گفت: مردم در ۹ دی به این اصول مهم دوباره دست یافتند و به خیابان‌ها آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هدف اصلی فتنه ۸۸ قطع کردن حلقه اتصال عاشورا به ظهور امام زمان (عج) یعنی نظام اسلامی با رهبریت حسین زمان بود و هجمه اصلی به‌خاطر دست‌یابی به همین هدف بود که با حرکت مردم با بصیریت قبل از خواص هدف دشمنان به یاس بدل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ۹ دی را سومین انقلاب مردمی ایران خواند و اعلام کرد: بعد از پیروزی انقلاب در سال ۵۷ و بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان، ۹ دی ۸۸ را می‌توان به عنوان سومین انقلاب مردمی ایران عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۹ دی خط بطلانی روی عقاید تمام کسانی بود که فقط روشنفکری را در ابعاد غربی آن معنا می‌کردند، تصریح کرد: این نسل سوم و چهارم انقلاب بودند که در ۹ دی حماسه آفریدند؛ نسل‌هایی که نه پیروزی انقلاب را دیده بودند و نه دوران دفاع مقدس را درک کرده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: این‌ها همان کسانی هستند که حماسه ۹ دی را آفریدند و امروز برای دفاع از حریم انسانیت حاضر می‌شوند قید زن و فرزند خود را بزنند و در جبهه‌های نبرد با تکفیری‌ها حضور یابند.

وی همچنین با بیان اینکه ۹ دی تجلی امداد غیبی بود و از آن می‌توان به عنوان ترجمان زیارت عاشورا در میدان عمل یاد کرد، تاکید کرد: ۹ دی نشان داد ۸۰ میلیلون مردم این کشور در صحنه حضور می‌یابند تا اثبات کنند این انقلاب به بلندای تاریخ با حضور مردم و تحت امر ولی فقیه تداوم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی سخنان خود جنگ اقتصادی را پس از جنگ نظامی و فرهنگی، مهم‌ترین گزینه دشمن برای براندازی انقلاب خواند و تاکید کرد: تنها راه‌حل مقابله با جنگ اقتصادی، تحت لوای ولایت بادل دادن به کلام حضرت آقا مشکل اشتغال وتولید ورکود حل می شود و مسؤولین باید به این مهم توجه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش پایانی شرایط کشور را مناسب برای رشد عنوان کرد و از مسئولان خواست با استفاده صحیح از منابع، اشتغال سه تا هشت میلیون جوان ایرانی را فراهم کرده و با اتکا به فرهنگ اقتصاد مقاومتی سایر مشکلات را نیز حل کنند.

901

کد خبر: 891377

وب گردی

وب گردی