کاهش بارش در 24 استان کشور/ گیلان پربارش ترین و خراسان جنوبی کم بارش ترین استان های کشور

از ابتدای مهرماه تا 28 آذرماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ 24 استان کشور با کاهش بارش مواجه بودند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب ایران در اطلاعات ارسالی خود بر اساس آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه های باران سنجی کشور اعلام کرد: در سه ماهه پائیز امسال یعنی از ابتدای مهرماه تا 28 آذرماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ 24 استان کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ،‌اردبیل ، اصفهان،‌ البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، جنوبی ، رضوی، ‌خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد با کاهش بارش مواجه بودند.


در مقایسه با سال گذشته، استانهای اصفهان با 88 درصد، قم با79 درصد و خراسان جنوبی با 73 درصد بیشترین کاهش بارش را داشته اند.
بر اساس این گزارش، میزان بارش ها در سه ماهه پائیز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در 7 استان ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه ، گلستان و هرمزگان با افزایش بارش روبرو بوده است.


در مقایسه با سال گذشته، استان های هرمزگان با 467 درصد، بوشهر با 252 درصد و کرمانشاه با 118 درصد بیشترین افزایش بارش داشته اند.
لازم به ذکر است، در سه ماهه پائیز امسال از ابتدای مهرماه تا 28 آذرماه جاری استان های گیلان با 324 میلیمتر، مازندران با 221 میلیمتر و گلستان با 133 میلیمتر بیشترین بارش ها را در کشور داشته اند.


استان های خراسان جنوبی با یک میلیمتر، سیستان و بلوچستان و یزد با 2 میلیمتر و اصفهان با 3 میلیمتر بارش جزو کم بارش ترین استان های کشور در پائیز سالجاری بودند.

402

کد خبر: 891411

وب گردی

وب گردی