برنامه آموزش و پرورش برای ارائه بسته خدماتی آموزشگاه‌ها در داخل مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از شکل‌گیری اقتصاد مدرسه خبر داد و گفت: درحال برنامه‌ریزی هستیم تا به جای آنکه والدین فرزندشان را در موسسات خصوصی ثبت نام کنند، بتوانند در مدرسه این خدمات را دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا علی الهیار ترکمن ، درباره مدیریت بهینه منابع و افزایش درآمدزایی در آموزش و پرورش اظهار کرد: هدف عمده ما این است که منابع آموزش پرورش را به صورت یک بسته مشخص و متنوع پیش بینی کنیم به این معنا که در چارچوب قوانین و مقررات از وابستگی صرف به منابع دولتی فاصله بگیریم.

وی افزود: برنامه معاونت توسعه مدیریت سه راهکار برای دستیابی به این هدف است: نخست آنکه بهره‌وری ناشی از فعالیت‌ها را بالا برده و 35 درصد منابع را از این طریق بالا ببریم. دوم انکه اقتصاد مدرسه را شکل دهیم. البته اقتصاد مدرسه به معنای درآمدزایی و تبدیل مدرسه به محلی اقتصادی نیست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقتصاد مدرسه گفت: در این برنامه به دنبال آن هستیم که مدرسه خدمات خود را به والدین ارائه کند و آنها به جای آنکه به مراکز و آموزشگاه‌های خصوصی مراجعه کنند به مدرسه بیایند و مابه ازای گذراندن دروس تقویتی و آمادگی در داخل مدرسه تعریف شود.

الهیار ادامه داد: راهکار سوم نیز این است که بتوانیم سهم خود را از منابع عمومی دولت تا حد زیادی شفاف کنیم. اکنون حدود 10.5 درصد از منابع عمومی کشور صرف آموزش و پرورش می‌شود در حالی که اگر بر مبنای عملکرد محاسبه کنیم این سهم به 11 درصد می‌رسد اما محاسبات ما نشان می‌دهد که به سهم 12 تا 12.5 درصدی از منابع عمومی کشور برای ایجاد تعادل منطقی بین نیازها و مصارف نیاز داریم. برای رسیدن به این سه هدف تلاش کرده و قصد داریم در میان مدت به این هدف برسیم.
706

کد خبر: 891475

وب گردی

وب گردی