فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنوار فیلم فجر معرفی شد

فیلم های داستانی بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نخستین نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ظهر امروز در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد.

ابراهیم داروغه زاده، دبیر این دوره از جشنواره در این نشست خبری اسامی فیلم داستانی بخش اصلی جشنواره (سودای سیمرغ) را اعلام کرد.

اسامی آثار بدون اولویت به شرح زیر است:

«اتاق تاریک» به کارگردانی سید روح الله حجازی
«امپراتور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی
«امیر» نیما اقلیما
«بمب» پیمان معادی
«به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا
«تنگه ابوغریب» بهرام توکلی
«جاده قدیم» منیژه حکمت
«جشن دلتنگی» پوریا آذربایجانی
«چهارراه استانبول» مصطفی کیایی
«خجالت نکش» رضا مقصودی
«دارکوب» بهروز شعیبی
«سرو زیر آب» محمد علی باشه آهنگر
«سوتفاهم» احمدرضا معتمدی
«شعله‌ور» حمید نعمت‌الله
«عرق سرد» سهیل بیرقی
«فیلشاه» هادی محمدیان
«کار کثیف» خسرو معصومی
«کامیون» کامبوزیا پرتوی
«لاتاری» محمد حسین مهدویان
«ماهورا» حمید زرگرنژاد
«مصادره» مهران اجمدی
«مغزهای کوچک زنگ‌زده» هومن سیدی
«هایلایت» اصفر نعیمی

**دو فیلم مستند
«بانو قدس ایران» مصطفی رزاقی کریمی
«زنانی با گوشواره‌های باروتی» رضا فرهمند

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بهمن ۱۳۹۶ در پردیس تهران برگزار خواهد شد.

در ۱۷ مهر ۱۳۹۶ با انتشار فراخوان کار سی و ششمین دوره فیلم فجر آغاز شد، همچنین ثبت نام از آثار متقاضی حضور در جشنواره از اول تا ۳۰ آبان ۱۳۹۶ است.

اعضای هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ شامل محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سید جمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۶ معرفی شدند.

دبیر این دوره از جشنواره ابراهیم داروغه‌زاده است.

ابراهیم داروغه زاده در نشست خبری موسسه رسانه های تصویری پس از اعلام فیلم های اصلی جشنواره، اظهار کرد: 67 فیلم نسخه های کاملشان را در حالی بدست ما رساندند که 100 فیلم ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه همه فیلم های داستانی برای حضور در جشنواره باید پروانه نمایش داشته باشند، ادامه داد: امپراتور جهنم و سه فیلم دیگر که سال گذشته به صورت ناقص به دبیرخانه ارایه شده بودند و هیات انتخاب نتوانسته بودند درباره آنها تصمیم بگیرند دوباره بازبینی شدند و از بین این چهار فیلم امپراطور جهنم و شعله ور انتخاب شدند. درباره آشغال های دوست داشتنی هم باید بگویم این فیلم خودش انصراف داد تا در شرایط بدون حاشیه اکران شود.

دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر درباره زمان برگزاری جشنواره، گفت: زمان برگزاری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن است و همیشه در ایام فجر برگزار می شود. فیلم های کوتاه در جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود و هیچ تفاوتی این جشنواره با سال های قبل ندارد.

داروغه زاده با اشاره به اینکه همیشه صدای واحدی از جشنواره شنیده شده است، گفت: هیچ فیلمی از این ۶۷ فیلم را به جز هیات انتخاب ندیده است؛ حتی دبیر جشنواره هم ندیده است و آن شخصی از قوه قضاییه هم که این صحبت از جانب او منتشر شده بود خودش صریحا تکذیب کرد.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که تعداد انیمشین ها به اندازه کافی نباشد نمی توان بخش مجزایی برای آن درنظر بگیریم، گفت: طبیعی است که انیمیشن راه یافته به بخش مسابقه در برخی از رشته ها داوری نمی شود.

داروغه زاده با بیان اینکه تمام فیلم های که آماده بودند و توانستند نسخه کامل را برسانند به جشنواره ارایه شدند، یادآور شد: بسیاری از صاحبان آثار با ما تماس گرفتند تا فرصت را تمدید کنیم. به هرحال جشنواره متعلق به همه سینمای ایران است و این جشن با شکوه برگزار می شود و هیچ دلزدگی در آن وجود ندارد.

احمد امینی، کارگردان سینما نیز درباره فیلم های اصلی جشنواره ، اظهار کرد: تنها چند فیلم ۶۰ دقیقه را فرستاده بودند که ما قبول نکردیم و گفتیم باید نسخه کامل باشد حتی برخی فیلم ها را مجدد نگاه کردیم.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم تا جایی که حقی ضایع نشود تنوع ژانر داشته باشیم، افزود: اکثر فیلم ها با موضوع اجتماعی ساخته می شود. در بحث کامل نبودن فیلم ها هم باید بگویم شاید برخی از فیلم ها میکس نهایی نشده بود و ما باید این فیلم ها را می دیدیم و انتخاب می کردیم.

این کارگردان سینما خاطر نشان کرد: ملاک انتخاب برای فیلم‌ها سخت است و موارد مختلفی را در این زمینه در نظر گرفته ایم. همچنین ۵ فیلم که نامشان اعلام نمی شود را به صورت رزرو قرار گرفته ایم که هر فیلمی به اکران نرسید، جایگزین آن را داشته باشیم.


503

کد خبر: 891493

وب گردی

وب گردی