ما در مقابل ترامپ و بیگانگان با آبرو و جانمان از نظام دفاع می‌کنیم

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ما در مقابل ترامپ و بیگانگان با آبرو و جانمان می‌ایستیم و از نظام دفاع می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نشست گرامیداشت حماسه 9 دی که صبح امروز در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد، اظهار کرد: 9 دی یوم الله است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: مسئله فتنه یک اصطلاح ادبی در ادبیات سیاسی تشیع است و به معنای شورش علیه امام به حق و رهبر شرعی و قانونی است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه فتنه دارای خصوصیاتی است، گفت: در چهار فتنه اخیر بعد از انقلاب وجوه مشترکی را می بینیم. در فتنه 88 رانت خواران، امویان، ابر قدرت ها و منافقین با دخالت ها و ابزاری پیچیده فتنه ای را برپا کردند.

وی تصریح کرد: فتنه 88، فتنه اشرافیت علیه مستضعفان بود یعنی آنهایی که حکومت را برای خود ارث می دانستند و معتقد بودند که باید بخورند و بچاپند.

حسینیان با بیان اینکه فتنه 88 شورش کسانی بود که حکومت را به عنوان طعمه نگاه می کردند، اضافه کرد: آن زمان دولت احمدی نژاد دولت مستضعفین بود که دست رانت خواران را قطع کرده و افراد پابرهنه، فعال و دلسوز مردم را سرکار آورده بود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: در یک طرف فتنه 88 آمریکا، منافقین، سلطنت طلبان و ضد انقلاب جمع بودند و در کنار آنها برخی اصحاب انقلابی امام راحل هم قرار گرفتند. کسانی که یک روزی افتخارشان همراهی با امام (ره) بود اینجا همراه منافقین و سلطنت طلبان شدند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در فتنه 88 به یکی از آنها گفتم شما نباید در صفی قرار می گرفتید که اوباما و مسعود رجوی رهبر آن است.

حسینیان در تشریح دلیل ایجاد فتنه ها گفت: امام علی (ع) می فرمایند آغاز فتنه ها پیروی از هوای نفس است. در فتنه 88 کسانی که قدرت و رانت خواری خود را در خطر دیدند، در کنار دشمنان انقلاب، امام راحل و اسلام ایستادند.

وی با اشاره به ماجرای استعفایش در مجلس، گفت: زمانی که نماینده مجلس بودم و استعفا دادم، خدمت رهبری احضار شدم، ایشان فرمودند ما فتنه های بسیاری در پیش داریم اگر به این زودی کنار بکشید در آینده جواب خدا را چگونه می دهید.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه فاصله فتنه ها کمتر شده است، ادامه داد: باید آمادگی و حمایت خودمان را بالا ببریم. نمی گویم که اشکال وارد نیست اما متاسفانه قوه قضائیه نتوانسته عدالت آرمانی اسلام را عملی کند. دولت نتوانست به وعده هایش عمل کند. قوه مقننه ما هم در خور شأن امام راحل و انقلاب است.

حسینیان تاکید کرد: دفاع نمی کنم و همه اشکالات را قبول دارم. ریشه اصلی بدبختی ها همین دولت است که برای رأی آوردن، وعده های دروغ به مردم داد و تمام اشکالات را گردن دولت قبل انداخت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دولت انتقادهایی داریم اما اگر ترامپ و بیگانگان بخواهند آن را تغییر دهند در مقابلش می ایستیم. ما با آبرو و جانمان از نظام دفاع می کنیم. اجازه نمی دهیم رهبری تنها بماند. این فتنه ها با حیثیت و سرنوشت ما دست به گریبان است و با آن بازی می کند.

حسینیان بیان کرد: روز گذشته برخی از فتنه گران شعار می دادند که هم اسلام هم قرآن هر دو فدای ایران، از این طرف هم پرچم ایران را به آتش کشیدند. باید به آنها گفت که شما پس به چه اعتقاد دارید؟ اگر به ایرانی بودن اعتقاد دارید چرا پرچم کشور را آتش زدید.

وی ادامه داد: ترامپ در مورد تظاهرات ایران اظهار نظر کرده است باید به او گفت که ریاست جمهوری خودت با تظاهرات آغاز شد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: ترامپ نباید اصلا از حقوق بشر حرفی بزند. چه کسی در ژاپن از بمب اتمی استفاده کرد و میلیون ها انسان را کشت. در خود آمریکا شورشی اتفاق افتاد، دو لشکر هوابرد پیاده کردند و 50 نفر را کشتند و ده هزار نفر را زندانی کردند.

وی اظهار کرد: تا زمانی که جمهوری اسلامی روی ولایت و مبارزه با استکبار جهانی پافشاری می کند، این فتنه ها هم وجود دارد. مردم ایران به اولیا لبیک گفته اند و تا آخر می ایستند و با وجود همه انتقادات از نظامشان دفاع می کنند.

304

کد خبر: 891538

وب گردی

وب گردی