خاطرات و اسناد جمال زاده چاپ دومی شد

کتاب «جمال‌زاده خاطره، برداشت، اسناد» نوشته ناصرالدین پروین به چاپ دوم رسید.

به گزارش ایسکانیوز از انتشارات جهان کتاب، کتاب «جمال‌زاده خاطره، برداشت، اسناد» نوشته ناصرالدین پروین به تازگی توسط انتشارات جهان کتاب به چاپ دوم رسیده است.

چاپ اول این کتاب بهار ۹۴ منتشر و راهی بازار نشر شد و حالا نسخه های چاپ دوم آن راهی بازار نشر شده اند. نویسنده و گردآورنده این اثر سعی داشته در کتاب پیش رو، نگاهی از نزدیک و بی تعارف به محمدعلی جمال زاده پدر داستان نویسی مدرن ایران داشته باشد.

ناصرالدین پروین، پژوهشگر تاریخ مطبوعات ایران، سال‌ها دوست و همنشین محمدعلی جمالزاده بوده است. او در این کتاب برداشت‌های خود را از شخصیت و افکار نویسنده پیشکسوت ادبیات معاصر ایران بدون پرده‌پوشی به قلم آورده است. هم از سلوک انسانی و خوبی‌هایش سخن گفته و هم تناقض‌های بسیار او را در اندیشه و گفتار (به‌ ویژه در مورد تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران و نیز ایرانیان) آشکار ساخته است.

این کتاب دارای سه بخش است: بخش یکم خاطره‌های دکتر ناصرالدین پروین از محمدعلی جمال‌زاده است و در آن هرچه از او دیده و شنیده و دریافته‌، نوشته‌است؛ بی‌هیچ ممیزی و ستایش و نکوهش بی‌جایی. بخش دوم شامل برداشت‌های مؤلف از روزنامه‌نگاری جمال‌زاده است و مقاله مفصل «جمال‌زاده روزنامه‌نگار» و «جمال‌زاده مبتکر طرح مسئله شطرنج در مطبوعات فارسی» و بخش سوم نیز به شماری از سندهایی اختصاص یافته که جمال‌زاده خود به مؤلف سپرده است.

چاپ دوم این کتاب با ۲۰۸ صفحه و قیمت ۱۶ هزار تومان منتشر شده است.

502

کد خبر: 891611

وب گردی

وب گردی