لزوم نقش‌آفرینی اعتاب مقدس در عرصه جهانی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه هدف ائمه معصومین (ع) و امامزادگان منطقه‌ای، قومی و قبیله‌ای نبوده بلکه نگاه جهانی داشتند بر لزوم نقش‌آفرینی اعتاب مقدس در عرصه جهانی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجلاس تولیت‌های اعتاب مقدس و بقاع متبرکه کشورهای ایران، عراق و سوریه طی دو سال اخیر اظهار کرد: این اجلاسیه تحت عنوان اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام فعالیت می‌کند.

وی افزود: سالیانه نشست‌های تخصصی نمایندگان اعتاب مقدس برگزار می‌شود که پنجمین نشست نمایندگان اعتاب مقدس از چهارشنبه (6 تا ۸ دی ماه) در تهران برگزار شد و برنامه‌ریزی لازم انجام شده بود تا بتوانیم سرفصل‌هایی که در بیانیه هجده بندی که در کربلای معلی تدوین شده بود، با موضوعاتی نظیر زیارت با معرفت، حقوق زائران، توسعه عمرانی در آستان‌های مقدس، برنامه‌های مشاوره‌ و ارشاد برای خانواده‌ها پیگیری و بررسی تا در تمام اعتاب مقدس جهان اسلام آن را گسترش و به کارگیری کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران میزبان پنجمین نشست تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام بود، تصریح کرد: تصمیمات جدی در خصوص اجرایی کردن سرفصل‌های بیانیه کربلا در دستور کار قرار گرفته است؛ هم چنین هفت کارگروه تخصصی بین ایران، عراق و سوریه برگزار خواهد شد تا تجربیات مشترک به تبادل و اشتراک گذاشته شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی تاکید کرد: مباحث حوزه خانواده یکی از محورهای این نشست‌ها بوده است که در موضوع خانواده مقرر شد در همه اعتاب مقدس و امامزادگان مراکز مشاوره و آموزشی در حوزه مسائل خانواده راه‌اندازی شود و برنامه آموزش‌های کوتاه و بلند مدت برای عرصه خانواده برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری ششمین اجلاسه تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام به میزبانی کاظمین خبر داد و گفت: برای این اجلاسیه نیز سرفصل هایی در حوزه مبانی علمی و پژوهشی و برنامه‌ای تعریف کردیم و تبادل تجربیات و اقدامات مشترک در اقدامات جهانی اعتاب مقدس موضوع مورد بررسی این اجلاسیه انتخاب شد و با توجه به اینکه هدف ائمه معصومین (ع) و امامزادگان منطقه‌ای، قومی و قبیله‌ای نبوده است بلکه نگاه جهانی داشتند، ضرورت دارد تا ما نیز نگاهی جهانی داشته و تلاش کنیم در عرصه بین‌المللی نقش آفرینی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم نقش‌آفرینی اعتاب مقدس در عرصه جهانی تاکید کرد و گفت: همچنین اقدامات مشترکی را طراحی خواهیم کرد تا همه اعتاب مقدس در عرصه‌های مختلف حضوری مؤثر داشته باشند.

705

کد خبر: 891629

وب گردی

وب گردی