آلودگی هوا  باز هم مدارس پیش دبستانی  و دبستان های تهران را تعطیل کرد

مدارس استثنایی (ابتدایی و متوسطه) و مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی و دبستانی استان تهران در روز دوشنبه تعطیل است.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از محیط زیست استان تهران؛ اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران نشان می دهد هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حدمجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم است و با توجه به اطلاعاتی دریافتی از سازمان هواشناسی مبنی بر استمرار پایداری و سکون نسبی هوا تا اواخر وقت فردا، با هماهنگی اعضای کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا این موارد برای فردا تصمیم گیری شده است:


1- اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل (سرویس مدارس از این طرح مستثنی است) و ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران.
2- ممنوعیت تردد همه خودروهای سبک و سنگین دودزا و فاقد برگه معاینه در شهر تهران
3- مدارس استثنایی (ابتدایی و متوسطه) و همچنین مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی و دبستانی شهرستان های تهران، ورامین، ری، شمیرانات، قدس، شهریار، ملارد، قرچک، پاکدشت در روز دوشنبه تعطیل است.
4- توقف فعالیت های عمرانی در سطح شهر تهران، وتوقف فعالیت معادن شن و ماسه و واحدهای آسفالت و بتن در سطح استان، استقرار اورژانس میادین و مراکز پر تردد و ممنوعیت همه کامیون ها در سطح شهر تهران بجز کامیون های حمل زباله و مواد سوختی و فاسد شدنی.
توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی ، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضالی باز خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی مدت را در فضای باز کاهش دهند و از فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

700

کد خبر: 891647

وب گردی

وب گردی