جبارزاده: ما باید هویت تجمعات را بدانیم / مجوز فردی نداریم

معاون سیاسی وزیر کشوربا بیان اینکه یک نفر برای این تجمعات باید مسئولیت را عهده دار شود گفت: یقینا کسی در این شرایط عهده دار نمی شود پس مجوزی صادر نمی شود و چنین تجمعاتی در زمره تخلف لحاظ می شود.

اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایسکانیوز مبنی بر اخذ مجوز مردمی با توجه به تجمعات اخیر مردم به وضعیت های اقتصادی و عملکرد ضعیف دولت در کنترل قیمت ها گفت: بطور مثال ما برای تجمعات سپرده گذاران مالباخته صندوق های مالی و اعتباری صدور مجوز داشتیم و به طور میانگین برای بسیاری از تجمعات مجوز صادر کرده ایم اما باید ما نسبت به این تجمعات اشراف داشته باشیم چرا که برابر مقررات کلیه تجمعات باید هویت داشته باشد.

وی با ذکر این نکته که اگر یک مروری بر یکی دو سال گذشته داشته باشیم باعث تعجب است که این چنین تجمعات را پدیده جدیدی میدانند اظهار داشت: ما هر هفته و یا هر ماهها این چنین تجمعاتی به عناوین مختلف و در مکانهای مختلف داریم ضمن اینکه در خصوص چنین تجمعاتی باید یک نفر مسئولیت آن را به عهده بگیرد تا بدانیم با چه هویتی ،چه پیشینه ای،چه شناسنامه ای و چه عنوانی در پی برگزاری این تجمعات هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه ما هویت این موارد ذکر شده را در قالب مجامع صنفی،تشکل های سیاسی احزاب دسته بندی می کنیم بیان داشت: به هر حال ما باید بدانیم که به چه منظور و با چه هویتی مجوز صادر می شود چرا که صدور چنین مجوز هایی تعهد دو طرفه است بطوریکه یکسری وظایف ما داریم و یکسری وظایف به عهده برگزار کننده چنین تجمعاتی است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که این تجمعات با رویکرد مطالبه عمومی از دولت شروع شده آیا مجوزی در خصوص تجمعات اخیر در کشور صادر شده یا خیر گفت: اگر کسی مجوزی در این قالب بخواهد به این مضمون است که یک نفر بیاید برای خودش مجوز بگیرد و تجمع کند.آیا این اقدام شدنی نیست؟

جبار زاده اضافه کرد: من وظیفه خودم را انجام می دهم چرا که فرد به شخصه نمی تواند درخواست مجوز کند. یک نفر برای این تجمعات باید مسئولیت را عهده دار شود اما با توجه به اینکه کسی در این شرایط عهده دار نمی شود پس مجوزی صادر نمی شود و چنین تجمعاتی در زمره تخلف لحاظ می شود.

301

کد خبر: 891706

وب گردی

وب گردی