هشدار گوترش درباره خطرهای سال 2018

آنتونیو گوترش درباره خطرهایی که در سال 2018 جهان را تهدید می کند هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام سال نو خود درباره خطرهایی که در سال 2018 جهان را تهدید می کند هشدار داد.

آنتونیو گوترش امروز در پیام سال نو میلادی خود ضمن دعوت از مردم برای وحدت گفت: هنگامی که من یک سال پیش به این سمت رسیدم خواستار آن شدم که سال 2017 سال صلح باشد. اما متاسفانه برعکس آن روی داد.

وی افزود: مناقشات در جهان شدیدتر شده است و خطرهای جدیدی سر برآورده است. وی با اشاره به بحران هسته ای کره شمالی، افزود: در همه جای جهان نگرانی های ناشی از سلاح های هسته ای به بالاترین سطح خود از زمان جنگ سرد تاکنون رسیده است.

تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین سریع تر از ما نمود خود را در جهان نشان می دهد و نابرابری های اجتماعی به همراه نقض حقوق بشر به بیشترین حد ممکن روی می دهد. از آن طرف هم متاسفانه ما شاهد گسترش و افزایش رشد ملی گرایی و بیگانه ستیزی هستیم.

این مشکلات اکنون جهانی شده است در نتیجه راه حل جهانی می طلبد و این درحالی است که مردم جهان هر کدام به لاک خودشان فرو رفته اند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در بخش دیگر از سخنان خود افزود: ما می توانیم مناقشات را حل کنیم، بر کینه فائق آییم و از ارزش های انسانی خود دفاع کنیم اما شرط آن این است که با هم متحد باشیم. وحدت و همبستگی تنها راهی است که ما پیش رو داریم و آینده ما در گرو آن است. وی در همین راستا از رهبران جهان خواست با گرد آوردن ملت ها حول اهداف مشترک، دوباره اعتماد سازی کنند.

کد خبر: 891772

وب گردی

وب گردی