کاهش محسوس دما در کشور طی 3 روز آینده/تهران بارانی می شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور طی 3 روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته هوای 5 شهر کشور شامل تهران، کرج، اصفهان و اراک غبارآلود خواهد بود که روز در سه شنبه غلظت آلاینده های این مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.همچنین دمای هوا در طی امروز و فردا در نیمه غربی کشور و نواحی مرکزی 4 تا 8 درجه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها، یک سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و مناطق غربی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد، این سامانه موجب بارش باران، وزش باد و ابرناکی در مناطق غربی و شمال کشور شده و در مناطق سردسیر منجر به آغاز بارش برف خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش باران در مناطق جنوب غربی کشور، دامنه های زاگرس مرکزی وجنوبی، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر در روز سه شنبه دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: این سامانه روز چهارشنبه در سواحل مرکزی وشرقی خزر، دامنه های شرقی البرز و شمال شرق کشور سبب ابرناکی بارش باران و برف و وزش باد شده و به تدریج از کشور خارج می شود. همچنین کاهش 6 تا 10 درجه ای دما در روز چهارشنبه در مناطق شمال شرقی و شرقی کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه با اشاره به وضعیت جوی پاتیتخت طی 3 روز آینده گفت:آسمان امروز تهران ؛ کمی ابری و غبارآلود خواهد بود همچنین افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده در ساعات میانی روز نیز دور از انتظار نیست. پیش بینی می شود فردا آسمان پایتخت ابری در بعضی ساعات بارش باران و در بعدازظهر نیمه ابری و همراه وزش باد باشد.دمای هوای تهران نیز در کمترین حالت خود به 3 درجه و در بیشترین حالت خود به 7 درجه خواهد رسید.

701

کد خبر: 891785

وب گردی

وب گردی