برای حل مناقشه دریای چین جنوبی از ظرفیت آیکپ استفاده می‌کنیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه من برای ملت ویتنام یک احترام ویژه قائل هستم، گفت: از ظرفیت آیکپ برای حل مناقشه دریای چین جنوبی استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در دیدار با سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام با تاکید بر اینکه من برای ملت ویتنام یک احترام ویژه قائل هستم و از ملاقات با شما که نماینده دولت و ملت ویتنام در ایران هستید خوشحالم، گفت: احترام من به ملت ویتنام یک ریشه تاریخی دارد و آن مربوط به مقابله شجاعانه ملت ویتنام در مقابله با تجاوز فرانسه و آمریکا به این کشور است.

وی افزود: در ارتباط با مناقشه دریای جنوبی چین، ما با حسن نیت کامل آماده پشتیبانی برای حل این مسئله هستیم.

حبیبی اظهار کرد: ما در سیاست آسیایی با شما اشتراکات فراوانی داریم و عضو موثر آیکپ هستیم و علاوه بر ظرفیت حزب و کشور سعی می­‌کنیم از ظرفیت آیکپ هم برای حل این مناقشه استفاده کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می­‌توانیم رابطه بسیار گسترده­‌تری داشته باشیم.

در ادامه این دیدار، «نگوین‌هونگ‌تک» سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام در تهران در دیدار با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تشکیلات و گستردگی دفاتر حزب موتلفه اظهار کرد: این مسئله نشان‌دهنده جایگاه حزب موتلفه در سیاست ایران است که نقش مهم و بزرگی را ایفا می­کند.

وی افزود: در خلال برگزاری اجلاس آیکپ در ویتنام نمایندگان حزب موتلفه اسلامی حضور داشتند و در آنجا مذاکرات خوبی میان دو حزب انجام شد.

«نگوین‌هونگ‌تک» با اشاره به وقوع حوادث تروریستی در منطقه گفت: ما با ضرورت مبارزه با تروریسم کاملاً مــــوافق هستیم و معتقدیم که احزاب می­‌توانند به‌عنوان یک میانجی­گر خوب و بی­طرف نقش خود را در کاهش تنش­‌ها و اختلافات ایفا کنند.

کد خبر: 891909

وب گردی

وب گردی