حضور بیش از 110 کشور در هجدهمین اجلاس شورای جهانی آب/ ثبت کمترین بارش در پائیز امسال

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل با اشاره به اینکه هجدهمین دوره اجلاس شورای جهانی آب 25 و 26 دی ماه به همت بنیاد جهانی انرژی و با حضور بیش از 110 کشور دنیا در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود گفت: شعاری که برای هجدهمین دوره این رویداد بین المللی در نظر گرفته شده به موضوع آب اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا دائمی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در نشست خبری اجلاس جهانی آب، با اشاره به اینکه انجمن بنیاد جهانی انرژی، فعالیت خود را سال از ۲۰۰۴ میلادی با هدف حمایت از طرح‌ها و پروژه های اجرایی در جهت رفاه و سلامت مردم در بخش های آب، خاک، انرژی، جوانان، محیط زیست آغاز بکار کرد گفت: با توجه به وزارت نیرو دو حوزه مهم آب و انرژی را وظایف خود دارد به این مقوله ورود پیدا کرده و این اجلاس در سال ۲۰۱۵ در ایران با شعار تهران پایتخت صلح و محیط زیست برگزار شد که تصفیه خانه فاضلاب تهران نشان برتر را از این اجلاس به خود اختصاص داد. چرا که این طرح در راستای سلامت و بهبود زندگی مردم گامی مهمی را برداشته است.

او تصریح کرد: هدف اصلی این اجلاس بهره برداری از الگوهای مهم مردمی و مشارکت عمومی بخش خصوصی با تکیه بر رفاه مردم است.

دائمی افزود: با توجه به اینکه امسال شرایط سختی را داشته ایم تا جاییکه کمترین بارش را در پائیز امسال در کشور رقم زدیم شعار ما با محور آب است.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: ایران به لحاظ تاریخ و دانش نسبت به کشورهای دنیا ظرفیت های بالایی دارد به طوری که قادر است برای رفع مشکلات راهکارهایی را ارائه دهد. همچنین در سرزمینی هستیم که تعقل در آن حاکم بوده ما می توانیم ظرفیت های تاریخی را جهانیان عرضه کنیم.

او با اشاره به اینکه هجدهمین دوره اجلاس شورای جهانی آب 25 و 26 دی ماه به همت بنیاد جهانی انرژی و با حضور بیش از 110 کشور دنیا در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود گفت: بنیاد جهانی انرژی در 6 حوزه آب، خاک، هوا، انرژی، پروژه های اجتماعی و پلاستیک پایدار در حال فعالیت است و اجلاس های سالیانه خود را با تمرکز بر موضوعات یاد شده در کشورهای مختلف دنیا برگزار می کند.

او تاکید کرد: این بنیاد طرح های مرتبط 178 کشور عضو خود در این 6 حوزه را که در جهت رفاه و سلامت مردم است گردآوری کرده و پروژه‌ های برتر را برای ارائه ایده های جدید به دنیا معرفی می کند.

شعاری که برای هجدهمین دوره این رویداد بین المللی در نظر گرفته شده به موضوع آب اختصاص دارد.

402

کد خبر: 891930

وب گردی

وب گردی