طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان در راستای کاهش هزینه های بازاریابی اجرا می شود

طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان در راستای کاهش هزینه های بازاریابی شرکت های دانش بنیان انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان از طریق بازاریابی و فروش سبد محصولات B۲B فروش محصولات و یا خدمت یک شرکت به شرکت دیگر) توسط بروکرهای فناوری، زیر نظر مرکز فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

مزایای این طرح کاهش هزینه‌های بازاریابی شرکت‌ها، بازاریابی محصولات توسط بازاریابان مجرب، ثبت کالا در سامانه مرکز فن بازار ملی ایران، ارائه محصولات در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی و همچنین عرضه محصولات به مشترین عمده و خرد است.

در فاز اول این طرح، ۹ کارگزار بازاریابی (بروکر) فعالیت می‌کنند. در این طرح که در حوزه‌های تخصصی و در قالب پروژه‌های مجزا اجرایی می‌شود، کارگزاران مرکز فن‌بازار ملی ایران نسبت به شناسایی، ارزیابی و انتخاب محصولات واجد شرایط اقدام می‌کنند و با ایجاد «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهای متعدد همچون شرکت در نمایشگاه‌ها، برگزاری رویدادهای تجاری، ویزیت حضوری، طراحی و چاپ کتابچه تخصصی و غیره در جهت توسعه بازار و افزایش فروش محصولات سبد تلاش می‌کنند.

فراخوان شناسایی کارگزاران این طرح در تیرماه جاری منتشر شد و پس از وصول بیش از ۲۵ درخواست و ارزیابی‌های صورت گرفته و آموزش‌های لازم، ۹ کارگزار منتخب از مهرماه با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد تعامل شده و شرکت‌های تولید کننده محصولات دانش‌بنیان برای درج کالای خود در «سبد محصول» کارگزاران، می‌توانند با آنها همکاری کنند و با پرداخت مبلغی ناچیز از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

202

کد خبر: 891968

وب گردی

وب گردی