کریسمس عامل اصلی گرانی سکه است نه اغتشاشات/ ادامه‌دار بودن رشد نرخ دلار تا عید نوروز

رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا گفت: قیمت طلا و سکه متاثر از اونس جهانی و پایان سال میلادی بود که با افزایش همراه شد و اغتشاش های اخیر هیچ تاثیری بر افزایش قیمت در این بازار نداشته است.

عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به افزایش قیمت دلار و سکه در بازار امروز اشاره کرد و گفت: اکنون قیمت دلار در بازار در حال کنترل است اما باید گفت که قیمت طلا و سکه متاثر از اونس جهانی و پایان سال میلادی بود که با افزایش همراه شد.

به گفته او، بحث کنترل قیمت سکه وابسته به مدیریت بانک مرکزی در بازار است که در صورت عرضه سکه در بازار، حباب قیمتی آن از بین خواهد رفت.

محمدولی با بیان اینکه تا چند وقت آینده شاهد ادامه افزاش قیمت دلار در بازار خواهیم بود، افزود: براساس بررسی های انجام شده، در حال حاضر حدود یکصد هزار تومان در نرخ سکه حباب قیمتی وجود دارد که به دنبال اقدامات لازم جهت از بین بردن آن هستیم.

او گفت: اغتشاش های موجود که طی چند وقت اخیر در کشور شاهد هستیم و نیز ادامه آن، هیچ تاثیری را بر افزایش قیمت طلا و دلار ندارد چرا که این افزایش قیمت متاثر از قیمت طلا در بازار جهانی است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا اظهار داشت: در حال حاضر قیمت دلار در بازار متاثر از برخی اقدامات سیاسی و اقتصادی حاکم در دنیا قرار گرفته و به طور قطع تا عید نوروز با افزایش قیمت روبه رو هستیم، اما باید گفت که این افزایش قیمت موقتی است و بعد از عید نوروز به مرور شاهد روند نزولی قیمت آن خواهیم بود.

401

کد خبر: 891979

وب گردی

وب گردی