حفظ منافع مالی علت مخالفت  با حذف کنکور

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر وقت مدارس صرف آموزش‌هایی می‌شود که میزان موفقیت دانش‌آموزان در کنکور را افزایش می‌دهد؛ این در حالی است که دانش‌آموزان در زندگی فردی و اجتماعی خود در آینده اصلاً به چنین آموزش‌هایی نیاز ندارند.

به گزارش ایسکانیوز،سید‌حمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدرک‌گرایی در کشور همچنان رو به افزایش است، گفت: برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش باید بر‌اساس یادگیری مهارت‌ها، رشد خلاقیت‌ها و بروز استعدادهای دانش‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: بیشتر وقت مدارس صرف آموزش‌هایی می‌شود که میزان موفقیت دانش‌آموزان در کنکور را افزایش می‌دهد؛ این در حالی است که دانش‌آموزان در زندگی فردی و اجتماعی خود در آینده اصلاً به چنین آموزش‌هایی نیاز ندارند.

میرزاده با طرح این سوال که «مگر می‌شود توان علمی دانش‌آموزان را در یک آزمون چند ساعته تستی به نام کنکور سنجید؟» اظهار داشت: کنکور در خیلی از کشورهای دنیا منسوخ شده و از روش‌های نوین و اصولی برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه حفظ منافع مالی علت مخالفت عده‌ای با حذف کنکور است، گفت: نباید مصلحت جامعه و کشور فدای منفعت عده‌ای سودجو شود.

میرزاده با بیان اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به خاطر کنکور متحمل فشارهای روحی و روانی زیادی می‌شوند، گفت: امیدواریم هرچه زودتر سایه شوم کنکور از آموزش و پرورش برداشته شود.

204

کد خبر: 891999

وب گردی

وب گردی