نصب کنتورهای هوشمند گاز بستگی به تخصیص بودجه دارد

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: نصب کنتورهای هوشمند در کشور نیازمند بودجه کافی است که بر اساس آن پنج تا ۲۰ سال به طول می‌انجامد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، حمیدرضا عراقی، درباره اجرایی شدن طرح کنتورهای هوشمند گاز گفت: پیمانکاران اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند پس از ارزیابی، انتخاب شدند، برخی از آنان روش‌هایی را به شرکت ملی گاز معرفی و اجرا کردند و برخی دیگر نیز اکنون در مرحله نصب کنتورها هستند.

او افزود: اجرایی شدن این طرح در سراسر کشور به یک دوره زمانی طولانی مدت نیاز دارد همچنین میزان بودجه‌ای که برای این طرح اختصاص داده شود در سرعت اجرای کار تاثیر بسیاری دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه نصب کنونی کنتورهای هوشمند به صورت پایلوت از سوی پیمانکاران اجرا می‌شود، اظهار کرد: طرح آزمایشی در قالب پنج هزار کنتور برای هر پیمانکار اجرا می‌شود، پس از حصول نتیجه در صورتی که اجرای طرح موفقیت‌آمیز باشد آنها وارد فهرست پیمانکاران شرکت ملی گاز می‌شوند که البته باید بودجه کافی نیز در اختیار آنان قرار گیرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: اکنون ۲۰ میلیون مشترک گاز در کشور هستند که کنتورهای هوشمند باید برای همه آنان نصب شود، این امر بستگی به میزان بودجه‌ دارد هر چقدر منابع مالی مناسب‌تری برای طرح کنتورهای هوشمند گاز در نظر گرفته شود تعداد مشترکان بیشتری در طول سال می‌توانند از مزایای این کنتورها بهره‌مند شوند، بنابراین اجرا و تکمیل می‌تواند پنج تا ۲۰ سال زمان را به خود اختصاص دهد.

به گفته سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، کنتورهای هوشمند گاز قادرند به وسیله تجهیزات داخلی و سیستم‌های ارتباطی که دارند از طریق سامانه‌های الکترونیکی با مراکز ادارات گاز در شهرها و مناطق خود ارتباط برقرار کنند که به این ترتیب قرائت کنتور نیز از راه دور امکان‌پذیر می‌شود. با نصب کنتورهای هوشمند، دیگر امکان دست‌کاری از سوی افراد متخلف وجود ندارد، همچنین درصد خطای قرائت‌ها از لحاظ مثبت و منفی بسیار کاهش می‌یابد اما برای استفاده از این کنتورها باید صبر کنیم تا طرح پایلوت به پایان برسد تا بهترین کنتور برای مشترکان انتخاب شود.

402

کد خبر: 892019

وب گردی

وب گردی