وضعیت تخت‌های بیمارستانی در استان هرمزگان مطلوب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تأکید بر اینکه باید به سمت جذب نیروهای ماندگار پیش برویم و خود را درگیر نگرانی‌های کوچک نکنیم، بیان کرد: یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس در خصوص ام آر آی بیمارستان شهید محمدی اظهارنظر می‌کند، درحالی‌که این فرد باید به وظایف خودش عمل کند و معضلات شهر همچون دکه‌های غیرمجاز، فاضلاب شهری و وضعیت بهداشتی ساحل را سامان بخشد.

‌به گزارش ایسکانیوز ‌دکتر حسین داودی صبح امروز در هفتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، افزود: وضعیت تخت‌های بیمارستانی در استان هرمزگان مطلوب نیست اما در تلاشیم که این موضوع را بهبود بخشیم.

وی بابیان اینکه توسعه تخت‌های بیمارستانی در استان هرمزگان را در اولویت برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم، تصریح کرد: بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس که ظرفیت تعداد تخت‌های آن قرار است به 600 برسد، می‌تواند بخش عظیمی از این مشکلات را بکاهد.

داودی با اشاره به اینکه افزودن 160 تخت بیمارستانی در شهرستان میناب و 70 تخت بیمارستانی به شهرستان بستک از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است، اظهار کرد: این سه دستور کار می‌تواند طی پنج سال آینده بخش مهمی از معضلات هرمزگان در نبود تخت بیمارستانی را برطرف کند.

وی بابیان اینکه در برنامه ششم توسعه از همراهی بخش خصوصی برای رسیدن به سرانه موردنظر در بخش تخت بیمارستانی به‌صراحت تأکید شده است، خاطرنشان کرد: سه تا چهار سرمایه‌گذار در این بخش ورود کرده و خواستار حمایت برای ساخت بیمارستان خصوصی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه 35 سال است در بندرعباس زندگی می‌کنم و شناخت خوبی از استان هرمزگان دارم، افزود: این جلسه برای محاکمه فرد خاصی نیست بلکه برای آن است که بتوانیم برای بهبود وضعیت سلامت و امنیت غذایی تصمیم‌گیری کنیم.

داودی بابیان اینکه تخت بیمارستانی ایجاد کردن مانند چادر زدن نیست که بتوان در کوتاه‌ترین زمان آن را ایجاد کرد، اضافه کرد:با این شرایط و در دشوارترین شرایط نیازهای استان را در حد توان تأمین کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای بهبود آن هستیم و این جلسه برای مشورت و برنامه‌ریزی برای توسعه بهتر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حتی حاضر هستیم ساختمان فعلی دانشگاه علوم پزشکی را با تغییر کاربری به فروش برسانیم تا هزینه‌های آن را برای ساخت هر چه سریع‌تر بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس صرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه با حمایت مسئولان کشوری و استانی طبق برنامه زمان‌بندی‌شده این بیمارستان در سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: این دانشگاه به دنبال ورود بخش خصوصی به ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده و هست و از هیچ تلاشی برای تحقق آن دریغ نخواهد کرد.

داودی با اشاره به اینکه به سهم خودم برای تسهیل در روند درخواست و تقاضای بخش خصوصی مکاتبات لازم را انجام داده و از سوی استاندار و سایر مسئولان پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ام، اضافه کرد: باید بستر را برای حفظ منافع بخش خصوصی و فراهم کنیم زیرا بخش خصوصی می‌تواند سبب توسعه پایدار استان هرمزگان شود.

وی بابیان اینکه برای توسعه گردشگری سلامت در استان هرمزگان برنامه وسیعی داریم، خاطرنشان کرد: دو پیشنهاد ایجاد شهرک سلامت در بندرعباس و قشم نیز در حال بررسی و جمع‌بندی برای اجرایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه از تقاضای بخش خصوصی برای خرید دستگاه ام آر آی حمایت می‌کنیم، اضافه کرد: بدهی شرکت‌های بیمه به بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی در استان هرمزگان سبب کندی خدمات‌رسانی در این بخش شده است.

داودی بدهی شرکت‌های بیمه به بخش خصوصی را بیش از یک میلیارد تومان و به دانشگاه علوم پزشکی بیش از سیصد میلیون تومان در این بخش دانست و عنوان کرد: قبول داریم در خدمات‌دهی در بخش ام آر آی با مشکلاتی مواجه ایم اما خود را مکلف می‌کنیم تا تلاش خود را برای پیاده‌سازی یک دستگاه جدید در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تأکید بر اینکه باید به سمت جذب نیروهای ماندگار پیش برویم و خود را درگیر نگرانی‌های کوچک نکنیم، بیان کرد: یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس در خصوص ام آر آی بیمارستان شهید محمدی اظهارنظر می‌کند درحالی‌که این فرد باید به وظایف خودش عمل کند و معضلات شهر همچون دکه‌های غیرمجاز، فاضلاب شهری و وضعیت بهداشتی ساحل را سامان بخشد.

وی بابیان اینکه استان هرمزگان مشکل تخت بیمارستانی دارد اما نیازش به متخصص بیشتر از پیش است، افزود: اکنون اگر 30 تخت بیمارستانی آموزشی اضافه شود در تکمیل اعضای هیئت‌علمی موردنیازش با مشکل مواجه ایم پس نتیجه می‌گیریم باید به سمت تقویت نیروهای ماندگار در حوزه پزشکی پیش برویم.

داودی با اشاره به اینکه باید رشته‌های مختلف به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزوده شود، ادامه داد: طرحی ارائه دادیم که به نام شهرستان دانشجو جذب و تحت آموزش قرار بگیرد تا بتواند در آینده در شهر خود خدمت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه چندی پیش برای اعزام چهار متخصص جهت معرفی و حضور در دوره‌های فوق تخصص نیز نتوانستیم داوطلبی را پیدا کنیم، افزود: در حال حاضر با کمک اداره کل راه و شهرسازی زمین خود در پردیس علوم پزشکی را توسعه دادیم و به‌زودی دانشکده‌های مختلف احداث تا بتوانیم زیرساخت‌های آموزشی را توسعه و در جهت تقویت نیروهای ماندگار استان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری مجدد از بیمارستان زنان و زایمان شریعتی بندرعباس می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات بیماران حوزه زنان را برطرف کند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود این بیمارستان طی 18 ماه تکمیل شود که از آن مدت اکنون 12 ماه دیگر باقی‌مانده و امیدواریم این امر محقق شود.

داودی در پایان در خصوص حواشی به وجود آمده در اهدای دو آمبولانس توسط یکی از بانک‌های استان هرمزگان به این دانشگاه، اظهار کرد: این دو آمبولانس تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده و به‌زودی جهت استفاده وارد چرخه فعالیت می‌شود و امیدوارم این حرکت ارزشمند نیز ادامه داشته باشد.

900

کد خبر: 892021

وب گردی

وب گردی