بیش از 2/5  میلیارد پیامک رایگان برای  پیشگیری از وقوع جرم به مردم ارسال شد

معاون اجتماعی دادگستری کل استان تهران از ارسال بیش از دو و نیم میلیارد پیامک رایگان برای عموم مردم با محتوای پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و گفت: برای تاثیرگذاری یک پیام لازم است که آن پیام به طور مکرر و در زمان‌های متعدد برای مخاطب ارسال شود.

به گزارش ایسکانیوز جعفر برداره معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء آگاهی های عمومی جامعه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اپراتور‌های تلفن همراه یکی از تأثیرگذارترین و سریع‌ترین ابزار‌ها در انتقال پیام‌های پیشگیرانه و تسهیل کننده در امر آگاهی بخشی و ارتباط مؤثر با شهروندان است.

وی گفت: در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های این معاونت، جهت پیشگیری و کاهش وقوع جرائم در سطح استان تهران از طریق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان و در راستای اجرای برنامه " ارتقاء آگاهی‌های عمومی با استفاده از ظرفیت اپراتور‌های تلفن همراه"، پیرو مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیران و مسئولان اپراتور‌های تلفن همراه کشور، ارسال پیامک با محتواهای پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.

برداره اظهار کرد: در این رابطه به عنوان نمونه در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۰۷ میلیون پیامک با مضامین پیشگیرانه توسط اپراتور ایرانسل به مشترکین آن شرکت ارسال شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: همچنین اپراتور رایتل هم در ۱۲ نوبت برای کلیه مشترکین خود پیامک با محتوای پیشگیرانه ارسال کرده است.

این مقام قضایی افزود: این پیامک‌های ارسالی در بردارنده موضوعاتی از قبیل پیشگیری از کلاهبرداری از طریق اعلام برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات، انتقال سند سیم کارت به نام مالک، اعلام به موقع مفقودی یا سرقت سیم کارت‌ها، عدم خرید گوشی‌های مسروقه و بدون فاکتور و عدم نگهداری عکس و اطلاعات شخصی بر روی گوشی تلفن همراه بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران ادامه داد: چیزی که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار بوده است تهیه و تولید محتواهای مناسب با مضامین اولویتی جامعه بوده است. بدین منظور این پیام‌ها با همکاری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران و بر مبنای موارد شایع و قابل پیشگیری طی جلسات متعدد تولید گردیده است.

برداره همچنین با اشاره به سابقه همکاری با اپراتور‌ها در سالیان گذشته خاطر نشان کرد: از طریق تعامل با اپراتور‌های تلفن همراه از ابتدای آغاز این طرح تا پایان شش ماهه اول سال ۱۳۹۶ مجموعا تعداد ۰۰۰/ ۰۶۴/ ۷۸۲/ ۲ پیامک به صورت رایگان توسط تمامی اپراتورهای کشور برای مشترکین تلفن همراه در سراسر کشور ارسال شده است.

وی در پایان گفت: برای تاثیرگذاری یک پیام لازم است که آن پیام به طور مکرر و در زمان‌های متعدد برای مخاطب ارسال شود تا بتواند تاثیرگذار باشد.

میزان

700

کد خبر: 892053

وب گردی

وب گردی