جشنواره فیلم عمار پاسخگوی دغدغه های جوانان  است

فیلمساز و فارغ التحصیل تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: جشنواره فیلم عمار به دلیل توجه به محتوای فیلم های ساخته شده به پاسخگوی دغدغه های جوانان انقلابی است.

حبیب باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم عمار، اظهار کرد: جشنواره عمار فضای مساعدی را فراهم کرده تا فیلمسازان جوان و انقلابی که دغدغه اصلی آنها دفاع از کشور است برای ساخت فیلم به این مکان بیایند.

وی ادامه داد: قبل از این جشنواره برای اکران فیلم ها مکان خاصی وجود نداشت و فردی که می خواست پیرامون دغدغه های خودش فیلم بسازد برای اکران و دیده شدن به این جشنواره پناه آورده است.

این فیلمساز با اشاره به اینکه جشنواره های دیگر بیش از محتوا به فرم اهمیت می دهند، گفت: جشنواره های دیگر فیلم ها را تنها براساس فرمشان و بی توجه به محتوا اکران می کنند.

این فیلمساز و فارغ التحصیل تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره فیلم هایی که برای جشنواره عمار ساخته است، گفت: امسال دو فیلم با نام های «زمانی برای ندیدن» و «مهمانان محل» را برای جشنواره ساخته ام.

باقرزاده با اشاره به اینکه «زمانی برای ندیدن» روایت یک شخص جانباز دفاع مقدس است، افزود: فیلم مستند پرتره و روایت شخصیت جانباز دفاع مقدسی است که باوجود نابینایی جوشکاری و آهنگری می کند.

وی گفت: این جانباز نابینا در محله ما وجود دارد و من چند روزی را به او همراهی کردم تا به این نتیجه رسیدم که برای مستند موضوع جالبی است.

این فیلمساز با اشاره به اینکه «مهمانان محل» تشییع و تدفین دو شهید گمنام را به تصویر می کشد، ادامه داد: در محله 13 آبان روزشهادت حضرت زهرا دو شهید گمنام را به خاک سپردند که با استقبال پرشور مردم همراه شد.

باقرزاده درباره مدت فیلم هایی که ساخته است، خاطرنشان کرد: فیلم «زمانی برای ندیدن» 12 دقیقه و «مهمانان محل» 10 دقیقه است.

503

کد خبر: 892058

وب گردی

وب گردی