فرار مغزها و خروج سرمایه‌ها نتیجه‌ی رفتار آشوبگران/ مجلس در برابر افزایش قیمت‌ها مقاومت می‌کند

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی گفت: تبعات اینگونه اعتراضات قطعا برای امنیت، اقتصاد و اشتغال می تواند نگران کننده باشد و بعد از این اعتراضات رشد قیمت دلار و سکه دور از ذهن نخواهد بود و حتی می‌توان گفت سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند، پالس منفی دریافت می کنند و در نهایت موجب فرار مغزها و سرمایه ها می شود.

جهانبخش محبی‌نیا نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: باید شرایط موجود در کشور را به نحوی مدیریت کنیم که معترضی وجود نداشته نباشد و هم چنین نیاز است فکر کنیم که چرا مردم از ما گلهمند و ناراضی هستند و شعارهای ساختار شکنانه سر می‌دهند.

او افزود: این مسائل و تجمعات دو وجه دارد و نمی‌توان آن را کاملا سیاسی خواند؛ چون مردمی که در یک شهر کوچک زندگی می کنند، دنبال فضای سیاسی خاصی نیستند و بیشتر نگران معیشت خود هستند.

محبی نیا تصریح کرد: وجه دوم ماجرا اقتصادی است که این علت هم پذیرفتنی نیست؛ چون دانشجوی دانشگاه تهران خیلی دنبال مسائل مربوط به معیشت نیست و بدون شک خواسته های این قشر سیاسی است. در هر حال علل بوجود آمدن چنین اعتراضاتی باید بررسی شود و نسبت به رفع نگرانی تمام اقشار اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی دیگر، تبعات اینگونه اعتراضات قطعا برای امنیت، اقتصاد و اشتغال می تواند نگران کننده باشد و بعد از این اعتراضات رشد قیمت دلار و سکه دور از ذهن نخواهد بود و حتی می‌توان گفت سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند، پالس منفی دریافت می کنند و در نهایت موجب فرار مغزها و سرمایه ها می شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: کشوری که سرمایه و مغز در آن احساس امنیت نکند، هیچ وقت به توسعه نمی رسد پس بازتاب و پسامد این اعتراضات به نفع امنیت ملی نیست و لازم است عواملی که به هر دلیلی در مدیریت کشور موجب عصبانیت جوان ها می شوند، توسط مسئولین مورد پیگیری قرار بگیرند.

محبی نیا با بیان اینکه این تجمعات از سه عامل تاثیر پذیرفته‌اند، افزود: : در تشریح این سه عامل باید گفت، اول اظهارات برخی از افرادی که به جای پاسخگویی مدعی هستند، دوم عوامل سلطنت طلب و سوم ارائه لایحه بودجه و افزایش سرسام آور کالاها به علت افزایش قیمت حامل های انرژی، در این ماجرا سهم داشته‌اند.

او تصریح کرد: لایحه بودجه که از دولت گذشت و تقدیم مجلس شد، پس مجلس باید غیرت خود را نشان دهد و از افزایش قیمت هر نوع حامل انرژی جلوگیری کند که این اقدام نه به خاطر امتیاز دادن بلکه به دلیل توجه به حقوق مردم لازم است و باید نگرانی های جامعه کنترل شود.

محبی نیا خاطر نشان کرد: مجلس به جدیت در برابر هرگونه افزایش قیمتی مقاومت می کند، چون جنس نماینده ها از خود مردم است و هم چنین در بحث پرداخت یارانه ها نیز پیگیر خواهیم بود که افراد مستحق و خانواده هایی که زیرخط فقر هستند، منتفع شوند و یارانه ی افرادی که درآمد بیشتر از حد معمول دارند قطع شود.



400

کد خبر: 892102

وب گردی

وب گردی