اسپیسر چیست؟

اسپیسر در لغت به معنای فاصله گذاری تلقی می شود که عموماً فضای بین میلگرد و قالب را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اسپیسر در لغت به معنای فاصله گذاری تلقی می شود که عموماً فضای بین میلگرد و قالب را تأمین می‌کند، اسپیسرهای پلاستیکی بتن برای رعایت پوشش میلگردها در سازه‌های مسلح مثل دال ها، دیوارها و سایر حجم‌های بتنی مسلح قابل استفاده و همچنین در پروژه‌هایی نظیر سد، تونل و سایر ساختمان ها مورد مصرف واقع می شود.

اسپیسرهای پلاستیکی بتن از جمله اسپیسرهای ساختمانی هستند که در صنعت ساختمان کاربرد بالایی دارند، چنانچه گفته می‌شود به ازای هر دو میلیمتر کاهش در ضخامت بتن روی میلگرد ۵ سال عمر سازه را کاهش و از دوام و عمر و پایایی سازه می‌کاهد.

اسپیسرها مهمترین ابزار برای رسیدن به پوشش بتنی هستند اکسیژن و رطوبت محیط می‌تواند با نفوذ درون بتن و رساندن خود به میلگردها باعث سرعت بخشیدن به خوردگی میلگردها شود و از عمر مفید سازه بکاهد این در حالی است که پوشش بتنی روی میلگرد می‌تواند به عنوان مهمترین عامل جلوگیری از خوردگی محسوب شود.

گفتنی است، با استفاده از فاصله نگهدارها پوشش الزامی بتن روی میلگردها رعایت می‌شود. آنچه از یک فضاساز مورد انتظار است، اینست که با شبکه‌های میلگرد همخوانی داشته باشد و وظیفه نگهداری شبکه‌های میلگرد در میان بتن ریزی سازه مسلح را به خوبی ایفا کند.

401

کد خبر: 892105

وب گردی

وب گردی