جریان های معاند، از اعتراضاتِ به حق مردم سوءاستفاده کردند

دکتر محسن شاکری‌نژاد گفت: اعتراضاتی که در مسیر قانونی صورت نگیرد باعث می‌شود همواره عده‌ای سودجو که دغدغه انقلاب و ارزش‌ها را ندارند از این اعتراضات، سوءاستفاده کنند.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صدا و سیما در گفت و گو با خبرگزاری ایسکانیوز، انتساب معترضین به مخالفان دولت را بی اساس دانست و گفت: جنس شعارهایی که داده می‌شود ربطی به گفتمان جناح مقابل آقای روحانی ندارد.

دکتر محسن شاکری‌نژاد افزود: جناحی که در انتخابات مقابل آقای روحانی بود منتسب به نیروهای ارزشی و اصولگرا و پایبند به نظام است و این جناح دلسوز انقلاب به هیچ عنوان به سمت آشوب در کف خیابان ها نمی رود.

این استاد دانشگاه گفت: افرادی که دولت آن‌ها را مقابل خود می‌بیند به طرق مختلف و در صفحات شخصی خود مردم را به آرامش دعوت می‌کنند و نسبت به این‌گونه اعتراضات معترض هستند.

وی با یادآوری اعتراضات سال 71 به دلیل مشکلات اقتصادی، گفت: سال 71 در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی هم برخی اعتراضات از مشهد شروع شد. اعتراضات فعلی هم به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی از مشهد آغاز شد.

شاکری نژاد ضمن انتقاد از برخی مدیران دولتی به دلیل کم‌توجهی به مطالبات مردم، اظهار داشت: مردم نسبت به رویه دولت و بی‌تفاوتی‌هایی که نسبت به مشکلات معیشتی مردم وجود دارد مطالبات به حقی دارند.

وی افزود: اعتراضاتی که در مسیر قانونی صورت نگیرد باعث می‌شود همواره عده‌ای سودجو که دغدغه انقلاب و ارزش‌ها را ندارند از این اعتراضات، سوءاستفاده کنند.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صدا و سیما در ادامه گفت: عده‌ای از این فضای اعتراضی مسالمت‌آمیز سو استفاده کردند و با جهت دادن شعارها علیه نظام و انقلاب اعتراضات را به مرحله‌ای رساندند که مطالبات به حق مردم، به سمت منویات غرب و استکبار جهانی رفت.

وی گفت: کسانی که این میان ضرر می‌کنند طبقه مستضعفی هستند که دغدغه‌های معیشتی خود را به صورت اعتراضی بیان کردند.

این استاد ارتباطات دانشگاه در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا و مواضع دولت وی، گفت: ترامپ فاقد ابتدایی‌ترین ویژگی‌های یک مسئول در سطح جهانی است که مردم ما را تروریست خطاب کرد و حالا در پیام‌هایش می‌گوید مردم خوب ایران!

شاکری نژاد افزود: مسئولین آمریکایی مردم ایران را مردمان وحشی و دروغ‌گو خطاب می‌کنند. مردم باید چشم خود را باز کنند. بارها و بارها شاهد حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به تحرکاتی که علیه مردم است بوده‌ایم.

وی در خصوص سیاست‌های آمریکا علیه ملت ایران گفت: کشوری که مردم ما را تحریم می‌کند و در این وضعیت اقتصادی و معیشتی سهیم است چگونه دلسوز مردم می‌شود؟ قاطبه مردم متوجه تناقض در موضع‌گیری‌های دولت آمریکا می‌شوند و می‌دانند این دوستی‌ها به تعبیری دوستی خاله‌خرسه است که در نهایت به دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با طرح این سؤال که «در این اغتشاشات دغدغه‌های اقتصادی مردم مطرح می‌شود یا اموال عمومی تخریب؟» گفت: این اغتشاشات نهایتاً به ضرر مردم است.

استاد ارتباطات دانشگاه صدا و سیما عدم پوشش رسانه‌ای رسانه ملی را ضعف دانست و افزود: امروزه وسایل ارتباطی و فضای مجازی جای کتمان هر موضوعی را گرفته‌اند. امروز نمی‌شود هر چیزی را کتمان کرد اگر پوشش ندهید به معنای این نیست که مردم مطلع نمی‌شوند.

وی افزود: اگر اعتراضات مردمی را پوشش می‌دادیم به این مرحله نمی‌رسیدیم که رسانه‌های بیگانه اولین اخبار را پوشش دهند و به دست بگیرند جریان رسانه‌ای این اتفاقات را. اگر اطلاع‌رسانی به موقع، دقیق و صحیح انجام شود رسانه‌های معاند و رقیب میدان‌دار این جریان نخواهند شد.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صدا و سیما پشتیبانی از ولایت را رمز عبور از تمام فتنه‌ها دانست و افزود: اگر فصل الخطاب همه جریان‌ها و حرکت‌ها فرمایشات مقام معظم رهبری باشد ما دغدغه سنگینی از این تحرکات نداریم.

وی افزود: فتنه 88 که در داخل و خارج محوریت داشت و رهبری می‌شد، با خفت و به لطف خدا منکوب شد. این‌ها برای نظام زحمت ایجاد می‌کنند اما خللی در اراده ملت و مسیر نظام ایجاد نخواهند کرد.

شاکری نژاد در تذکری خطاب به مسئولان دولتی گفت: مسئولان شنونده دغدغه‌های به حق مردم باشند و پاسخ دهند و با ارائه آمارهای کذب باعث ایجاد اعتراضات خیابانی نشوند.

کد خبر: 892115

وب گردی

وب گردی