مکرون محبوب فرانسوی ها

بر اساس یک نظرسنجی جدید، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه در مقایسه با ماه نوامبر، ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری شینهوا، نتایج نظرسنجی جدید موسسه «هریس انتراکتیو» نشان می‌دهد که میزان محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نسبت به ماه‌های قبل افزایش یافته است.

این نظرسنجی که روز‌های بیست و هشتم تا سی‌ام دسامبر صورت گرفته حاکی از آن است که ۵۲ درصد از فرانسوی‌ها به توانایی‌های رئیس جمهور کشورشان و سیاست‌های وی اعتماد دارند.

این میزان حمایت فرانسوی‌ها از امانوئل مکرون از ژوئن گذشته به این طرف سابقه نداشته است. در نظرسنجی ژوئن گذشته نزدیک به ۵۹ درصد مردم فرانسه حمایت خود را از مکرون اعلام و سیاست‌های وی را درباره فرانسه تائید کردند.

میزان محبوبیت مکرون در میان فرانسوی‌ها نسبت به نظرسنجی پیشین که نوامبر گذشته صورت گرفت، ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. با این حال کارشناسان معتقدند برای پی بردن به میزان اعتبار و محبوبیت واقعی مکرون در میان فرانسوی‌ها نمی‌توان به افزایش نسبی حمایت مردم از وی در روز‌ها و هفته‌های پایانی سال استناد کرد بلکه باید منتظر ماند و دید در سال ۲۰۱۸ چه عملکردی را از خود در اداره امور فرانسه و اروپا بر جا خواهد گذاشت.

طبق نتایج همین نظرسنجی، میزان محبوبیت ادوادرد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، نیز با یک درصد افزایش نسبت به نظرسنجی ژوئیه، به ۴۹ درصد رسید.

این نظرسنجی به طور اینترنتی صورت گرفت و نهصد نفر در آن شرکت کردند.

کد خبر: 892182

وب گردی

وب گردی