سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی اصغر مولوی را به عنوان سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری منصوب شد.

به گزارش ایسکانیوز،منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، علی اصغر مولوی را به عنوان سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری منصوب کرد.

در متن حکم انتصاب مولوی آمده است: «با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری منصوب می‌شوید.

امید است با جلب مشارکت مسئولین استان و استفاده از ظرفیت‌های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست‌های مؤثر به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، با اتکال به خداوند متعال بکوشید.»

دکتر علی اصغر مولوی متولد سال ۱۳۵۲ شامکان از توابع سبزوار، فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه فردوسی مشهد بوده و در حال حاضر استاد پایه ۲۲ دانشکده علوم دانشگاه حکیم سبزواری با تخصص فیزیک هسته ای – کاربرد در پزشکی است.

وی در چهار سال گذشته، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری بوده است و تاکنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۵۰ رساله کارشناسی ارشد و دکتری را به عهده داشته و ۸۵ مقاله پژوهشی در مجلات معتبر بین المللی و داخلی چاپ کرده است.

تألیف۳ کتاب و ترجمه بیش از ۹۰ مقاله در همایش ها و کنفرانس های ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های علمی دکتر مولوی است.

دکتر مولوی عضو مرکز بین المللی فیزیک نظری پروفسور عبدالسلام ICTP در تریست ایتالیا است و علاوه بر این، با دانشگاه های تورین و تریست ایتالیا نیز همکاری تحقیقاتی دارد.

مولوی برنده جایزه و مدال Young Scientist Award از سازمان بین المللی فیزیک پزشکی (IOMP) سال ۲۰۰۶ در سئول کره جنوبی است و در سال ۲۰۱۰ نیز Tril Prize in Medicai physics را از مرکز بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام در ایتالیا دریافت کرده است.

همچنین غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در نامه جداگانه‌ای ضمن موافقت با استعفای دکترجواد حداد نیا، از خدمات وی در دوران سرپرستی دانشگاه حکیم سبزواری تقدیرکرد.

204

کد خبر: 892325

وب گردی

وب گردی