کشته شدن حدود صد داعشی درافغانستان

مقام‌های محلی از ننگرهار و جوزجان در شمال و شرق افغانستان خبردادند که در نتیجه انجام عملیات‌های هوایی و زمینی٬ 91 عضو داعش کشته و ده‌ها داعشی دیگر و چندین غیرنظامی زخمی شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه یک افغانستان، گزارش ها حاکی از آن است که ۶۰ عضو داعش در ولسوالی هسکی مینه ولایت ننگرهار در عملیات‌های هوایی و زمینی از سوی نیروهای مشترک کشته شده اند.

براساس گزارش دفتر والی ننگرهار٬ در این عملیات‌ها که دیروز ( دوشنبه ) در ولسوالی هسکی مینه در ساحه‌های شابی قلعه٬ گورگری٫ انگور قلعه و شینکی انجام شده بود٬ ۱۸ داعش دیگر زخمی شده اند.

از آن جاییکه نیروهای داعش در منازل مردم سنگر گرفته بودند، یک غیر نظامی کشته و بیش از چهارده نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر سید سرور حسینی، سخنگوی منطقه ۷۰۷ پامیر در شمال، به شبکه تلویزیون افغانستان اعلام کرد که در نتیجه حمله‌های هوایی علیه گروه داعش در مناطق مغل، سردره، کوتل روسپی و آق‌کمر ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، 21 داعشی کشته شده اند. در همین بمباران چهار تروریست خارجی این گروه و سه فرمانده مشهور داعش به نام‌های ملا کریم، رییس عبدالغنی و قاری ضیا نیز کشته شده اند.

این سخنگوی پلیس افزوده است که در این حمله‌ها ده‌ها داعش دیگر زخمی شده اند که یک زخمی آنان در بیمارستان شهر شبرغان از سوی پلیس بازداشت شده است.

کد خبر: 892338

وب گردی

وب گردی