عملیات بارگیری سومین سکوی گازی پارس جنوبی در هرمزگان انجام شد

استاندار هرمزگان گفت: عملیات بارگیری و انتقال سومین سکوی گازی spd۱۴a به‌عنوان سومین سکوی گازی پارس جنوبی ساخته شده در هرمزگان، آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی ظهر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات بارگیری سومین سکوی گازی پارس جنوبی در بندرعباس در جمع خبرنگاران بیان داشت: سومین سکوی فاز۱۴پارس جنوبی که با توانمندی متخصصان داخلی و دانش بومی کشور در بندرعباس ساخته شده، بارگیری و جهت نصب در فاز۱۴ پارس جنوبی انتقال می‌یابد.

وی عنوان کرد: برای ساخت این سکو ۱۰ میلیون نفرساعت در مدت ۹۰ماه با اعتبار ۵۳۰میلیون دلار بدون هیچ حادثه ای اجرا شده است.

همتی خاطرنشان کرد: حمل و بارگیری سکوهای گازی تا قبل از سال۹۲ توسط شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت که با شدت یافتن تحریم‌ها و باور توانمندی توسط متخصصان داخلی کشور اجرا، ساخته، نصب و بارگیری آن انجام شده است.

وی افزود: عملیات بارگیری و به آب اندازی این سکو یک چهارم قیمت تمام شده خارجی است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: با اجرای یکی از پروژه‌های شرکت توتال در هرمزگان، زمینه اشتغال بومیان استان فراهم شود. انتظار داریم شرکت‌های بزرگ فعال در هرمزگان انجام مسؤولیت‌های اجتماعی را هم مورد توجه قرار دهند.

حمید رضا مسعودی مجری طرح‌های توسعه فازهای ۱۴ و ۱۹ پارس جنوبی گفت: با بارگیری و نصب این سکو برداشت گاز ایران از میدان مشترک گازی از قطری‌ها پیشی می گیرد. این سکو ۲ هزار و ۵۳۰ تن وزن دارد و در مدت ۹۹ ماه به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.

وی گفت: سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی با ابعاد ۳۵ در ۲۵ و ۱۸ متر ارتفاع با صرف ۱۰ میلیون نفر ساعت زمان ساخته شده است.

مسعودی افزود: با ساخت این سکو ۱۴ متر مکعب گاز ترش و ۱۲ و نیم میلیون گاز شیرین از میدان مشترک گازی با قطر استخراج می‌شود که سالانه یک میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.

901

کد خبر: 892389

وب گردی

وب گردی