برگزیدگان پانزدهمین جشنواره رشد معرفی شدند

کتاب‌های «پله‌های نخستین» و «کلید کلید، دسته کلید» به عنوان برگزیدگان پانزدهمین دوره‌ جشنواره‌ کتاب رشد معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بعد از ظهر روز 11 دی کتاب‌های برتر این دوره در بخش‌های مختلف تقدیر شد، پیش‌تر نیز نام هفت عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست نامزدهای دوره پانزدهم اعلام شده بود.

بر این اساس، «پله‌های نخستین» از مجموعه‌ی گام به گام تا اندیشه در گروه «تفکر و پژوهش» موفق به دریافت تندیس جشنواره و جایزه برگزیده این گروه شد. این کتاب با هدف پرورش تفکر فلسفی در مخاطبان کودک خلق شده و در سال‌های گذشته مبانی و فعالیت‌های آن در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آزمایش گذاشته شده است.

همچنین کتاب «کلید کلید، دسته کلید» با تصویرگری حدیثه قربان در گروه «پیش‌دبستانی: کتاب‌های قصه و شعر» شایسته تقدیر و دریافت جایزه دوم این بخش شد. این کتاب 12 شعر متفاوت دارد که هر کدام به دنیای اطراف خردسال اشاره دارند و توجه کودک را به مهارت‌های دیداری، ‌شنیداری و ‌لمسی جلب می‌کند.

در گروه شعر و نثر ادبی کتاب «خنده‌ برگ» اثر فرزانه فتحی، در بخش زبان‌های خارجی کتاب‌های «سرما نخوری کوتی کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی کوتی» اثر فرهاد حسن‌زاده با ترجمه‌ی شقایق قندهاری، در بخش زبان و ادبیات فارسی کتاب «رازهای قصه‌گویی» اثر بئاتریس مونترو و با ترجمه‌ فرزانه فخریان و کتاب «کودک، داستان، تفکر انتقادی» لیلا مکتبی‌فرد در فهرست نامزدهای پانزدهمین دوره جشنواره رشد قرار داشتند.

502

کد خبر: 892405

وب گردی

وب گردی