آیت‌الله علوی‌گرگانی: طلاب از پرداختن به امور بیهوده پرهیز کنند

مرجع تقلید شیعیان در توصیه‌هایی به طلاب علوم دینی گفت: طلاب باید روز و شب را در فراگیری علوم دینی بگذرانند و به‌وقت اهمیت بیشتری داده و خود را مشغول امور بیهوده نکنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه قدم گذاشتن در راه طلبگی، گام برداشتن در مسیر انبیاء و اولیاء الهی است، اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید وقت خود را مغتنم بدانند، چون عمر انسان غیرقابل‌ برگشت است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه سعی کنید خود را مشغول به امور بی‌ارزش نکنید، تصریح کرد: قرآن کریم تأکیدات زیادی در زمینهٔ ارزشمند بودن وقت و استفاده بهینه از آن دارد.

وی به شرح روایتی از رسول خدا(ص) پرداخت و در ادامه افزود: این دنیا در چشم ظاهری انسان عظمت زیادی دارد، در حالی‌که خدای متعال می‌فرماید، متاع این دنیا قلیل است.

آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خدای متعال صفت "خلق عظیم" را به نبی اکرم(ص) نسبت داده‌اند، تصریح کرد: هرچه درباره فضائل اخلاقی پیامبرگرامی‌اسلام(ص) صحبت کنیم، باز هم نمی‌توانیم حق این مطلب را ادا کنیم.

وی با عنوان این مطلب که حضرت لقمان(ع) از شخصیت‌هایی است که در قرآن کریم از ایشان تمجید شده و یک سوره به نام ایشان نازل‌شده است، گفت: در این سوره مبارک توصیه‌ها و نصایحی ازجمله اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و صبر در برابر سختی‌ها بیان‌شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: طلاب باید نماز خود را در اول وقت بخوانند و الگوی دیگران باشند، در روایات ذکرشده، انسانی که به نماز اهمیت ندهد، خدای متعال در روزی او سخت‌گیری می‌کند.

وی در بخش دیگر توصیه‌های خود به طلاب آذربایجان شرقی بیان کرد: به فکر دیگران بودن از دیگر ویژگی‌هایی است که در کنار توجه به نماز باید به آن اهتمام داشته باشید.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه لباس طلبگی لباس سختی و فشار است، تصریح کرد: لباس طلبی، لباس انبیاء الهی است، پس طلبگی مسیر آسایش و خور و خواب نیست.

وی در پایان سخنان خود علمای برجسته را تربیت‌یافته حوزه‌های علمیه دانست و گفت: طلاب روز و شب خود را باید در فراگیری علوم دینی و مباحثات بگذرانند و وقت خود را پای مسائل بیهوده و اموری که ارزشی ندارد، تلف نکنند.

901

کد خبر: 892436

وب گردی

وب گردی