شلوغی ها و ناآرامی های اخیر تنها بر وزنه اقتصاد نبود/گروه های معاند داخلی و خارجی در بروز این حوادث در گیر بوده اند

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت : راهپیمایی مردم حامی نظام و رهبری صدها برابر این تعداد اندک تحریک شده بوده است و اگر مطالبه مردم فقط اقتصاد بود باید تعداد زیادی از مردم به بیرون می ریختند، اما آنچه مسلم است مطالبه این اخلاگران که باید صفشان را از مردم معترض و دلسوز نظام جدا کرد، اصل نظام بوده است.

محمد هاشم پور یزدان پرست عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره تجمعات اعتراضی اخیر در تهران و دیگر شهرها گفت: تعداد افراد شرکت کننده در اعتراضات و شلوغی های اخیر در مقایسه با بحران هایی که مردم و نظام سپری کرده اند بسیار اندک است.

وی افزود: تصاویر شلوغی ها و اغتشاشات اخیر گویای این مطلب است که این اتفاقات در روزهای منتهی به سالروز حماسه 9 دی یا همان روز اتفاق افتاد اما در حال حاضر شعارها و رویه اعتراضی شکل متفاوتی دارد، اگر کسی گرسنه هم باشد هیچ وقت به اسلام توهین نمی کند، اینها مسائلی نیست که مردم عادی ایران مطرح کنند.

پوریزدان پرست تاکید کرد: عده ای از اینها از معاندین نفوذی میان مردم هستند، بهایی و منافقین رسوخ یافته به میان ملت هستند و یکسری عوامل در تحریک و تشدید این اتفاقات موثر بوده است و از خیلی پیشتر گروههای معاند تهدیدها را داشتند که با این ترفند و سوء استفاده از شرایط مردم گفتند که نظام را دچار مشکل خواهند کرد و این در واقع ترفندی است که بکار برده اند تا از شرایط موجود سوء استفاده کنند .

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: از همه مفلوک تر ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که در کشور خودش امریکا ده ها هزار نفر از سیاهپوستان امریکا در تجمعات اعتراض امیز شورش کردند و این تجمعاتی که در سراسر ایران اتفاق افتاد قابل مقایسه با آمریکا نیست.

یزدان پرست تصریح کرد: ترامپ و دوستان آمریکایی اش که فکر کرده اند خبری است و با اعلام حمایت و دخالت در امور ایران می توانند به ایران ضربه بزنند باید بدانند کشور ما بحران های بدتر از اینها را پشت سر گذاشته است و حالا در چند تا شهر عده ای اقدام به شورش و ناامنی کرده اند که قطعا این تحرکات از سوی مردم عادی نبوده است و تحت تاثیر عوامل بیگانه اتفاق افتاده است .

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل نفوذی در این اتفاقات قطعا منافقین هستند که کارشان به افتضاح کشیده شده است که بعد از اخراج از عراق آواره شده اند و هر لحظه به دنبال ضربه به مردم و نظام هستند که این مسائل به طور جدی هوشیاری مردم را می طلبد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز یادآور شد: عوامل تکفیری مثل داعش تا مجلس ما آمدند ولی مهارشان کردیم، این اعتراضات در همه جای دنیا وجود دارد، حتی درکشورهای پیشرفته مثل فرانسه یا همان آمریکا، آنچه که در ایران اتفاق افتاده است تا حد زیادی می توان گفت کار مردم عادی نیست و قطعا گروههای معاند داخلی و خارجی در بروز این حوادث در گیر بوده اند.

پور یزدان پرست گفت: راهپیمایی مردم حامی نظام و رهبری، صدها برابر این تعداد اندک تحریک شده هست و اگر مطالبه مردم فقط اقتصاد بود باید تعداد زیادی از مردم به بیرون می ریختند اما آنچه مسلم است مطالبه این اخلاگران که باید صفشان را از مردم معترض و دلسوز نظام جدا کرد، اصل نظام بوده است.

وی ادامه داد: وضع اقتصادی مردم خوب نیست، مشکلاتی مثل فقر و بحران اشتغال وجود دارد، اما آنچه که مسلم است مسئولان باید هر چه زودتر در صدد رفع مشکلات و کاستی ها باشند تا زمینه برای نفوذ معاندان و فرصت طلبان فراهم نشود.

پوریزدان پرست در ادامه متذکر شد :وجود شعارهای تند در شلوغی های اخیر یک پیام داشت وآن این بود که قطعا این جریانات از سوی چند گروه هدایت و خط دهی می شود .

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز تصریح کرد:ب نده از دانشجویان شرکت کننده در تسخیر لانه جاسوسی بودم آن روزها هم آمریکا سعی در ایجاد شکاف بین مردم را داشت اما با هوشیار ی مردم و دانشجوها در آن زمان نقشه هایشان نقشه بر آب شد ودر بین بازداشت کنندگان آن زمان هم 3 جاسوس سرویس های جاسوسی آمریکا حضور داشتند.

وی ادامه داد: مسلم است که آمریکا دشمن قسم خورده ایران است که هر لحظه خواهان ضربه به نظام و مردم ایران است، وقتی دیدم ترامپ در حمایت از اخلال گران پیام فرستاده است به ذهنم رسید چقدر این امریکا مفلوک است و به چه چیزهایی دل خوش کرده است .

محمد هاشم پور یزدان پرست در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر عصر انفجار اطلاعات است اما متاسفانه پردازش اطلاعات عموما بصورت مغرضانه و وارونه منعکس می شود، در دوره ما هم جریان های انحرافی بودند ولی سیل اطلاعات به این شکل نبود که بدتر ایجاد سر در گمی کند، در واقع در شرایط امروز مردم باید اگاهی و هوشیاری خود را به بالاترین حد ممکن برسانند تا تا بتوانند سره را ناسره تشخیص دهند.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 892437

وب گردی

وب گردی