دیدار هیات رئیسه واحد یادگار امام (ره) با خانواده شهید مدافع حرم

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری و اعضای هیات رئیسه با حضور در منزل شهید محسن فرامرزی دانشجوی کار‌شناسی فقه و مبانی اسلامی این واحد دانشگاهی و از مدافعان حرم حضرت زینب (س) با خانواده این شهید دیدار و یاد و خاطره این شهید سرافراز را گرامی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سعید قاضی مغربی با بیان اینکه شهدا ولی نعمتان کشور ما هستند و تمام نعماتی که اکنون ما از آن بهره‌مندیم به دلیل جانفشانی و ایثار این عزیزان است، گفت: «به‌واسطه خون شهدا و خانواده شهداست که امروز ما در آرامش و امنیت کامل به‌سر می‌بریم و اگر دشمنان قصد حمله به ارزش‌های اسلام داشته باشند، جوانانی همچون این شهید بزرگوار با نثار خون خود اجازه چنین کاری را نخواهند داد.»

وی با تکریم شخصیت شهید محسن فرامرزی خطاب به خانواه این شهید افزود: «شما فرزندی به جامعه تحویل دادید که به خاطر حمایت از دین، قرآن و مسلمانان جان خود را فدا کرد و بی‌شک نقش مادر، پدر و خانواده در این مسیر بسیار بزرگ و مهم است.»

در این دیدار مادر این شهید والامقام نیز به تشریح ابعاد شخصیتی وی پرداخت و گفت: «محسن از دوران بچگی بسیار صبر و آرام بود و برای من و خانواده زحمت‌های بسیار کشیده است و هرروز و پس از اتمام کار ابتدا به دیدار من می آمد و سپس به خانه خود می رفت. من پس از شهادت وی شفا خود را از خداوند سبحان گرفتم.»

برادر شهید محسن فرامرزی هم بیان کرد: «ویدر ابتدا محافظ لاریجانی و سپس آیت‌الله امامی کاشانی بودند و آیت الله امام کاشانی خیلی به وی علاقه‌مند بود. من در مراسم تشییع دیدم که وی خیلی اشک می‌ریخت و گریه می‌کرد و با محسن مأنوس بود. آیت‌الله امامی کاشانی گفت که وی با اخلاص بود و از دیدگاه من شهید فرامرزی از یک بصیرت خاصی برخوردار بود؛ آینده را خوب می‌دید، باهوش و پیرو رهبری و در واقع مقلد آیت‌الله خامنه‌ای بود و علاقه خودش را مکرر به انقلاب ابراز می‌کرد.»

وی افزود: «مقام معظم رهبری شهید فرامرزی را به اسم می‌شناختند و بارها از امامی کاشانی سراغ برادرم را می‌گرفتند. وی برای رفتن به سوریه یکسال تحقیق کرد و سرانجام با سفر به مشهد و پیوستن به لشکر فاطمیون عازم سوریه شد و بعد از شهادت وی ما متوجه جایگاه اجتماعی وی که سرهنگ سپاه بودند شدیم.»

معرفی شهید: شهید مدافع حرم محسن فرامرزی در تاریخ 60/4/9 در بین خانواده ای مذهبی در تهران متولد شد.شهید از همان کودکی اهل نماز و روزه بودند.

شهید از کسانی بودند که در هر کاری که پا می گذاشتند تا از آن کار به جاهای عالی نمی رسیدند دست بر نمیداشتند مانند شنا، خط ، اسب سواری و تیر اندازی و وی در تاریخ 94/9/5 به سوریه اعزام و در تاریخ 94/9/30 به فیض شهادت رسید.

نظر شهید فرامرزی درباره شهادت: شهید فرامرزی شخصی بود که درباره شهادت نظر قاطعی داشت و می گفت وقتی خدا میگه شهید زنده است دیگه درباره زنده یا مرده بودن شهید حرفی نباید زد.

کد خبر: 892479

وب گردی

وب گردی